/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Legetøjsbiler fra 60 og 70érne
Fra : svnmp
Vist : 1884 gange
100 point
Dato : 19-05-08 20:30

Hej
Hvis der er nogen, der ved rigtig meget om små legetøjsbiler fra 60érne og 70érne, så vil jeg gerne have lidt hjælp.

Jeg havde selv nogle "hot wheels" biler til "matchbox superfast" baner og iøvrigt bare til at lege med som barn, dog havde jeg en helt speciel bil, en porsche, tror jeg nok, jeg ved ikke helt hvilket mærke muligvis matchbox, denne lille bil kunne skilles ad i 4 dele ved hjælp af en specialnøgle, der fulgte med disse typer af biler, man kunne først skille overdel fra undervogn og derefter tage begge aksler, med hjul, af undervognen.
Hvilket mærke var disse biler, hvad kaldtes de og hvor finder man dem idag (brugte).

Med venlig hilsen

BT

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 19-05-08 20:35
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-05-08 21:35

Der findes masser på QXL

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-05-08 23:45

Teknobiler, måske

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 20-05-08 07:02
Kommentar
Fra : svnmp

Dato : 20-05-08 07:43

Hej igen

Jeg har måske ikke lagt tryk nok på hvad det egentlig var jeg gerne ville vide, det er dejligt med de mange henvisninger til ebay og qxl og der har jeg også været mange gange og der har jeg ikke kunne finde præcis det jeg søgte efter.

Men det jeg søger er mere præcist, er denne lille bil, der kunne skilles ad i 4 dele ved hjælp af en specialnøgle, der fulgte med disse typer af biler (ikke at forveksle med dem der kom i 80érne, hvor man kunne få dem til at køre ved at stikke en nøgle ind bag i bilen), man kunne først skille overdel fra undervogn og derefter tage begge aksler, med hjul, af undervognen.
Hvilket mærke var denne biler, hvad kaldtes den og hvor finder man dem idag (brugte).

Med venlig hilsen

BT

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 20-05-08 07:48

De dukker sikkert også op på legetøjsauktioner i diverse auktionshuse - hvis man ellers holder øje med dem.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-05-08 12:29

Det kan have været en Teknobil

Citat
Et af Tekno's midler i kampen var biler som kunne skilles helt ad og samles igen efter en medfølgende samleanvisning. Nogle af bilerne blev endda leveret usamlet i gaveæske. Udvikling og produktion af sådanne avancerede stykker legetøj var en kostbar affære, og montage-leddet var i sig selv omfattende.

http://www.geocities.com/teknobiler/kataloger.htm

Kommentar
Fra : svnmp

Dato : 20-05-08 12:58

Hej igen

Tusind tak for Jeres gode hint og forslag, desværre er der ikke nogen af dem, der har givet pote eller været rigtige og til dem der har interesse, har jeg i mellemtiden fundet ud af, at disse biler hed "Corgi rockets" og kan findes, men er lidt sjældne hvis man vil have dem med nøgle.

Med venlig hilsen

BT

Annuller spørgsmålet
Fra : svnmp

Dato : 20-05-08 13:06

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål