/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Multivar pgo
Fra : Spotbot
Vist : 501 gange
230 point
Dato : 19-05-08 18:40

I dag satte jeg multivar på min pgo black magic, det virker også helt fint.. men den siger en lidt mærkelig lyd mellem tomgang og lige inden den tager ved.. der fulgte kun 'en skive med, og jeg har ikke fjernet nogen inden bag ved variatoren. Den skive der fulgte med, var så vidt jeg kunne se til at putte på mellem de to rem hjul, ligesom den der sad i fra standard, som en begrænsning så den ikke kan køre helt ud

Så midt spørgsmål er, køre den i mod noget, for der er overhovedet ingen mærkelige lyde når den kommer over det antal omdrejninger?

MVH..

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-05-08 22:08

Det er nok fordi den er helt ny at remmen laver lyde mod metallet. Hvordan lyder den ????

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 19-05-08 22:26

Da jeg købte min scooter fra ny af, sagde remmen ikke den lyd mod metallet. Men det er egentlig en fed lyd, som en turbo på en bil i lave omdrejninger eller noget

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 28-05-08 21:06

En anden ting er at den er ikke er glad for at køre helt så hurtigt på toppen nu, selvom det er de gamle ruller jeg har puttet over i, rullerne der fulgte med var lidt for lette.. Den kører stadig gearingen ud, men ikke så hurtigt som før, nok nærmere 63-64 i stedet for 67-70.. Kilerammen er også så stram den giver lyde fra sig bare jeg drejer det mindste på variatoren ??

Accepteret svar
Fra : simon-ms

Modtaget 230 point
Dato : 29-05-08 17:16

Det med farten er pga rullerne ikke har den rigtige vægt, en std variator og en multivar skal ikke nødvendigvis bruge samme vægt

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 05-06-08 16:20

Den kører jo variatoren ud helt ud, men derefter er topfarten ikke det samme

Kommentar
Fra : simon-ms

Dato : 05-06-08 17:14

Prøv og sæt 1 g tungere ruller i.

Godkendelse af svar
Fra : Spotbot

Dato : 25-06-08 19:30

Tak for svaret simon-ms.