/ Forside/ Teknologi / Administrative / Navision / Spørgsmål
10  refi 138
Fjerne linieskift
Fra : tinolarsen
Vist : 522 gange
100 point
Dato : 19-05-08 18:17

Jeg har en fil jeg skal importere i navision.

Der er nogle linieskift i filen, som jeg gerne vil have fjerne.

Filen fylder mange tusinde linier, findes der er program der kan fjerne dem.

Har forsøgt notepad og notapad++ - men kan ikke finden en løsning.

se udsnit af filen her

http://www.fodboldslang.dk/notepad.jpg

I notepad er linieskiftet vist som en lille firkant

I notepad++ som CRLF

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-05-08 21:02

jeg går ud fra at det er rene tekstfiler- også kaldet ascii filer.
Så er det bare at skrive et lille program i pascal eller hvad du ellers kan programmere i, som læser fra en ende af i den sekventielle fil og generer en ny hvor linieskiftene er sorteret fra.

Hvis du intet aner om programmering of filbehandling, må du købe dig en kyndig konsulent

Annuller spørgsmålet
Fra : tinolarsen

Dato : 15-06-08 18:09

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål