/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Luxus hundehus?
Fra : prinsessemulle
Vist : 1517 gange
75 point
Dato : 19-05-08 18:00

Hej med jer.
Jeg vil gerne vide om der er en Dansk "forretning" af luxus hundehuse?
Hvis der ikke er, er der så nogle der har nogle links eller sådan til hvordan man bygger et?
Det her er en amerikansk side med luxus hundehuse:
www.doggydreamhomes.com
ps. siden er på amerikansk.
m.v.h prinsessemulle...

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 19-05-08 18:26

Det vigtigste er at huset giver læ for træk, så vovsen ikke ligger og får gigt!
Jeg forstår nok du synes det skal se pænt ud og være praktisk og let at holde rent og fri for lopper -
Men ordet amerikansk luksus skræmmer mig.
Jeg har ikke noget præsist forslag til udformningen af sådan et hus, det skal vel også hellere falde ind i omgivelserne, end være vild luxus

Kommentar
Fra : prinsessemulle

Dato : 19-05-08 18:31

nogle af dem har 2 etager!

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 19-05-08 18:39

Jeg forestiller mig, at hvis den gør en gang tændes lyset - to gange så tændes for varmen, tre gange så åbmes for bruseren - fire bjæf så kommer tjeneren med luxusmiddagen!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-05-08 18:40

Du må købe et dukkehus, kopierer og gange op, eller købe et fra linket

Det er godt nok vild luxus...i det hele taget kan det være vild luxus bare det at have hund, kan nok regne ud du også har sådan en "løbende udgift"

Kommentar
Fra : prinsessemulle

Dato : 19-05-08 18:47

hehe.
nogle der har nogle seriøse forslag.?
hihi...

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 75 point
Dato : 19-05-08 19:45

Jeg tror ikke, at du kan finde den slags luxus hundehuse i Danmark.

Men hvis du tænker på, at producere den slags, tror jeg på, der er købere

Hvis du har modet og ideerne, evt allierer dig med en handykvinde/mand - så..................

Hent evt inspiration her (siden kører langsomt)

http://www.lapetitemaison.com/dh.html

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 19-05-08 19:48

hunde huset skal være en halv gang længere end hunden er lang
og bredden ca. 60 cm,
højden skal være så højt, at hunden kan stå frit oprejst.
det skal være isoleret på alle sider også i bunden,
inde i huset sættes en havl lem modsat indgangs hul så vinden ikke ryger direkte ind på hunden.
indgangs hul laves ud fra skulder højden på hunden enten i bue foroven eller bare en firkant,
læg tagpap på taget så er det vandtæt.
Mvh Bevi54

Godkendelse af svar
Fra : prinsessemulle

Dato : 20-05-08 17:02

Tak for svaret HelleBirgitte.
Også mage tak til jer andre.
Og tak for nogle gode grin.
mvh. prinsessemulle

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 20-05-08 18:24

Mange tak held og lykke med projektet