/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Råkostmaskine
Fra : Fattig
Vist : 7706 gange
150 point
Dato : 19-05-08 17:51

Hvor kan jeg købe en god råkostmaskine?

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 19-05-08 18:01

brug et rivejern. det er billigt og det gir muskler.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-05-08 18:06

Imerco eller Inspiration f.eks

Der findes også en rigtig godt råkostjern, hos Imerco det er rundt, så det skal stå op i en skål når det bruges, fordelen ved det er, at hele vejen rundt er der forskellige størrelser på huller/mønsteret,

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 19-05-08 18:43

Hvis det er til mindre portioner vil jeg anbefale dig en minihakker, den er god og efffektiv
se mere her http://www.skiftselv.dk/main.asp?side=visvare&id=1843

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-05-08 21:07

Det klares med en god skarp kniv og et skærebræt. kniven skal være rund så man kan skære uden at den løftes fra brættet. Resten er øvelse.
Snitning og hakning af grønt går hurtigere med kniv end med maskine, bare man har håndelaget.
Snitning og finthakning af et stort løg tager ca. 15 sekunder for en professionel kok.

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 19-05-08 22:14

Det er altså en råkostmaskine jeg er ude efter og ikke et rivejern.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 19-05-08 23:10

Moulinex Masterchef 350 har vi nu brugt i flere år, og er meget tilfreds med den. Den er i mellem størrelsen, så der er plads til en god portion af f.eks. revne gulerødder og lignende. Vi bruger den til bl.a. Rösti af revne kartofler og Agurkesalat af vore drivhus agurker.
MVH Akle

Kommentar
Fra : akle

Dato : 19-05-08 23:13

Glemte HVOR.
Vi har købt den i en ganske almindelig isenkram forretning, så som Imerco, Kop & Kande, Inspiration og lignende.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 20-05-08 06:14

prøv først i genbrugsforretninger. utroligt, hvad man kan finde der til ingen penge. hvis du bor i nærheden af skive, kan jeg varmt anbefale kåstrup, hvor jeg har købt flere nye ting. god jagt.
ellers er den bedste hånddrevne : züliss, men den er dyr. fåes i magasin, tror jeg.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 20-05-08 06:35

du kalder sig fattig, betydeer det, at det skal være en billig maskine?

http://www.himmelhav.dk/shop/den-kreative-kok-56c1.html for lige at vise lidt lækkerier en tidlig tirsdag morgen.

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 150 point
Dato : 20-05-08 17:28
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 20-05-08 17:33

oggggg lidt til enhver pengepung som kan tåle +/- 500,- http://hjem.dk/bolig/koekken/koekkenmaskiner/foodprocessor/default.aspx
men kig dog i den lokale Netto, Aldi, Fakta, Superbrugs mv. der er tit tilbud

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 21-05-08 23:14

Tak for svaret CLAN.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-05-08 15:32

Velbekomme... og takker for points