/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
CO2 Anlæg
Fra : Sandvad261
Vist : 680 gange
100 point
Dato : 19-05-08 12:28

På Kreta sidder der en god bekendt, som river sig i håret over at det jeg har sendt til hende ikke virker efter hensigten.
Hun skal ha' CO2 til sit akvarie, og jeg har sendt hende en ensretter og en defuser, og hun siger at det er koplet rigtigt sammen, men der kommer ikke en masse små bobler op , men derimod en stor, og den gærblanding, som hun nu har lavet, den fiser hurtigt af.
Er der nogle der har forstand på den slags, så modtages hjælp med køshånd.

Hej

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 19-05-08 13:47

Jeg kender ikke det anlæg du snakker om. Er det for at få mere gang i akvarieplanterne?

Så finder du bare en egnet flaske, borer et hul i proppen, et der passer til en lille slange (F.eks. et stykke ventilgummi af passende længde) I flasken fylder du vand 20 - 30 grader, lidt gær noget almindeligt stødt melis, ryster det godt, Til sukkeret er opløst . sætter slangen ned gennem hullet i proppen og derfra ned til bunden af akvariet. Det varer ikke længe inden der opstår masser af små bobler af CO2.

Accepteret svar
Fra : rasmus9921

Modtaget 100 point
Dato : 20-05-08 16:13

altså hvis det er en diffuser som f.eks. fra et nutrafin sæt burde den ikke lave store bobler.
hvis gærblandingen futter for hurtigt af er der for meget gær i

Kommentar
Fra : Bewiched

Dato : 27-05-08 19:04

søg på DIY (Do It Yourself) co2 - der er en masse gode forklaringer, incl billeder du kan sende videre ;)

Godkendelse af svar
Fra : Sandvad261

Dato : 29-06-08 21:58

Tak for svaret rasmus9921.
Nu fik jeg endelig kontakt med Kreta, og hun var glad for det tip.
Så tak for hjælpen

Hej