/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Motorvejshoteller i Tyskland
Fra : NobleK
Vist : 12170 gange
50 point
Dato : 19-05-08 10:28

Hej alle

Mig og min kone skal køre sydpå om en lille måneds tid, og skal overnatte undervejs, formentelig et sted i sydtyskland. Derfor vil jeg høre om der er nogen som har erfaring med at overnatte i disse motorvejshoteller som man finder på nogle større restepladser. Jeg er hovedsageligt interesseret i at høre om prisen (for to voksne). Jeg kan forestille mig at man godt kan spare nogle penge ved at køre væk fra motorvejen og finde overnatning i en by, men hvis prisforskellen ikke er enorm så vil vi helst undgå det da man jo mister tid på det.
En anden ting er at vi skal vide om man kan regne med at kunne finde ledige værelser. Det er jo lidt svært at reservere da man jo ikke ved hvor langt man kan nå inden mørket falder på.

Mange tak

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-05-08 10:42
Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 19-05-08 10:57

Det kan ikke svare sig at booke, da man jo ikke ved, hvor langt man kommer, som du ganske rigtigt skriver.

Vi har - som oftest - kørt fra motorvejen, og så finder GPSén hurtigt et hotel.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-05-08 11:09

Alle tyske og de fleste danske motorvejsstationer/rastepladser har de tyske autobahnkort.....

De er gratis og der er alle oplysninger om det område du nu befinder dig i.....

Så snup en - enten inden ferien eller undervejs - de er 100% up to date....

Kommentar
Fra : NobleK

Dato : 19-05-08 11:30

Citat
Vi har - som oftest - kørt fra motorvejen, og så finder GPSén hurtigt et hotel.

Det prøvede vi sidste år, og ganske vist fandt GPS'en hurtigt flere hoteller. Det var i Passau, tæt på den Østriske grænse. Problemet var bare at de stort set alle var fuldt bookede, og de få steder hvor vi fandt et værelse var alt alt for dyre. Vi mistede over 2 timer før vi fandt et værelse, og det har vi ikke lyst til at gentage.
Er der nogen som kender prisklassen i motorvejshotellerne?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-05-08 11:39
Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-05-08 11:40

50-100 € for dobbeltværelse

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-05-08 11:57

Jeg kender flere der bare dropper ind på et Etap Hotel, overnatning, bad og morgenmad, og så ud igen

De booker ikke og har aldig kørt forgæves, heller ikke i højsæsonen

http://www.etaphotel.com/gb/home/index.shtml

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 19-05-08 12:12

Hvor langt ned har du tænkt dig at køre første dag?
Jeg kender et godt billigt hotel i nærheden af Fulda. Der overnatter vi altid når vi køre til Østrig i minibus, da jeg ikke kan nå længere på en dag.
Det er altid billigere når du kører nogle km væk fra Autobahnen.

hawaii7

Kommentar
Fra : NobleK

Dato : 19-05-08 12:18

Tak for de mange gode svar. Hvis prisen er omkring. de 50 euro er det ganske acceptebelt. 100 er nok lige i overkanten.
Citat
http://www.autobahn-hotel.com/

Den kender jeg godt, men såvidt jeg kan se er det allesammen hoteller som ligger i byet tæt på motorvejen, ikke på selve motorvejen. Så vidt muligt vil vi helst bare overnatte i en restepladsmotel.

Etap hotellerne ligger ifølge deres hjemmeside også inde i byerne.

Citat
Hvor langt ned har du tænkt dig at køre første dag?

Vi plejer at komme så tæt på den østriske grænse som muligt (uden at overanstrange os). Det ligger ca halvvejs (måske en smule mere) i forhold til vores destination.

Jeg prøver at vente lidt mere, og ellers får en af jeg mine points

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 50 point
Dato : 19-05-08 12:23

Så snupper du bare den aotobahn guide - der er de ALLE.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-05-08 12:26
Godkendelse af svar
Fra : NobleK

Dato : 19-05-08 12:31

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-05-08 12:32

Selv tak....