/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Smc router til Energimidt
Fra : kuno173
Vist : 489 gange
368 point
Dato : 18-05-08 21:59

Er der en der hjælpe mig med info så jeg kan få koblet min SMC router 7908VoWBRA til mit fiberbredbård fra Energimidt. Hvordan skal den sættes op. Før gik internettet ind gennem ADSL modem, nu kommer det i et RJ45 stik som jeg så har sat i Lan1. Jeg har slået DHCP fra det har jeg set ved en Sandberg router, men det virker ikke her.
Hilsen
Kuno

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 18-05-08 22:22

Stikket fra ude fra skal i Wan - og dine PCer skal i Lan

Hvis du via en godkendelses side skal gode kende din PC....

Skal du også have clonet din PCs Mac adresse ind i din router

Fordi din router ikke har sammen Adresse som den PC der er godkendt.

Hvor meget af dette kan du selv klare ?

vh Ben

Kommentar
Fra : kuno173

Dato : 18-05-08 22:34

Der er ingen indgang der hedder Wan, der er ADSL og 4 LAN, så det må vel være noget med opsætningen inde i menuen. Nu har jeg slået DHCP til så kan jeg få forbindelse med router dog uden at komme på nettet. Jeg har sat bredbånd ind i Lan1, i Lan2 har jeg et kabel til min computer. Så nu er jeg på nettet, bare ikke trådløst.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 18-05-08 23:00

Umiddelbart kan jeg ikke se at du så kan anvende den direkte som router...

Da den skal have en Wan indgang, denne ligger så bag dit ADSL modem(der er indbygget).

Jeg ikke erfaringer med at anvende den på den måde du ønsker.

En ny alm router med trådløs kan du få for omkring 400,- nogen gange mindre.

vh ben

Kommentar
Fra : kuno173

Dato : 19-05-08 16:54

Jeg har afsluttet, jeg havde en anden router som koblede til, så virkede det.
Hilsen
Kuno173

Annuller spørgsmålet
Fra : kuno173

Dato : 19-05-08 16:54

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål