/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Er Chevrolet det et godt køb?
Fra : WEBlance
Vist : 1805 gange
15 point
Dato : 18-05-08 18:01

Min svigerfar har bedt mig om at hjælpe med et bilkøb. Han er blevet varm på en Chevrolet Tacuma 2.0, som skal bruges til alm. privat kørsel og til at trække en campingvogn. Jeg ved intet om dette mærke, men har ikke hørt det bedste om det.

Hvad siger I eksperter? Er en Chevrolet Tacuma 2.0 til 241.000 kr et godt køb (er det en ordentlig bil som skal holde i de næste 6-10 år)?

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 25 point
Dato : 18-05-08 18:44

Hejsa
Tjah du beder om et råd, som du helt sikkert vil få forskellige 117 svar på. Ordsproget er at enhver so syntes bedst om sine egne grise
Hvis du kigger tilbage, så er Chevrolet (tidligere Daewoo) i bund og grund en Opel. Da det hed Daewoo er det rigtigt, at kvaliteten ikke var helt i top. De havde børnesygdomme som alle andre nye bilmærker - sidenhen blev kontrollen overtaget af GM og navnet skiftede til Chevrolet, kvaliteten steg også. Taler af egen erfaring da vi har haft en Daewoo Lanos 1.6 GT og nu Har en Chevrolet Lacet 1.8 CDX fra 2005 = kørt 50.000 km uden problemer.
Jeg kan ikke sige det samme om Daewoo'en da vi havde en del problemer med den, men ikke med Chevrolet'en.
Mit råd er at du tager en tur ud til nærmeste forhandler, og så prøver alle modellerne inkl. diesel nodellen, da det nok vil være bedre for dit behov (campingvogn) - se modellerne på Chevrolet's hjemmeside http://www.chevrolet.dk/
Læs mere om Chevrolet og GM på http://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet
OK og prøvekør så også lige andre mærker, når du nu er i gang. Din køreoplevelse behøver ikke være den samme som min, eller andres, men Chevrolet er et godt mærke, prisen taget i betragtning.
Held og lykke med det

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 18-05-08 18:54

Tilslutter mig et rigtigt godt svar CLAN.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 18-05-08 18:59

Tak... selv om der sneg sig lidt ordforvirring og stave/tastefejl ind = tastaturvirus

Kommentar
Fra : WEBlance

Dato : 19-05-08 15:16

Tak for svaret CLAN - absolut brugbart!

Godkendelse af svar
Fra : WEBlance

Dato : 19-05-08 15:17

Tak for svaret CLAN.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-05-08 17:27

Velbekomme! Glad for du ku' bruge svaret... og takker for points