/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Pas til Tyskland ?
Fra : Gucci1704
Vist : 1209 gange
50 point
Dato : 18-05-08 11:18

Skal man have pas med til Tyskland ? Grænserne er jo "åbne" nu eller hvad ?
Har fået både ja og nej til spørgsmålet, ved bekendte,- måske ved du det 100 % ?

Hejsa

Gucci

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-05-08 11:22

Ja, du skal have pas med til Tyskland - se her

http://www.politi.dk/da/borgerservice/pas/hvornaarskalduhavepasmed/

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 18-05-08 11:24

DU skal kunne idenficere dig
pas er det eneste, vi har i DK, du kan gøre det med.
prøv at spørge her
http://www.retshjaelp.com/

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-05-08 11:51

Åbne grænser er ikke det samme som pasfrihed.

Som en anden påpeger det er det også den bedste legimation, hvis man skulle køre ind i en tidligere skrankepavet DDR-politimand der er sur på konen derhjemme, eller det bedste/hurtigste bevis i en bank hvis Visakortet bliver væk og man skal bruge lidt penge.

Accepteret svar
Fra : hawaii7

Modtaget 60 point
Dato : 18-05-08 11:54

Det kan godt være at grænserne er åbne, men du SKAL have pas med.
Du kan risikerer at tysk politi står på den anden side af grænsen og vil se pas. Har du det ikke med så koster det.
Når du kører hjem holder dansk politi også til tider razzia lige efter grænsen. Har du ikkle pas med, koster det.
DU SKAL HAVE PAS OG HAVE DET MED, selv om der er åbne grænser.
Det med åbne grænser betyder at de ikke må stå på grænsen og kontroller pas.

Kommentar
Fra : ilgp

Dato : 18-05-08 17:50

Hej.Ja det er helt rigtigt hvad i skriver.Man skal have passet med når man skal til Tyskland,er der hvert år i sommerferien.Hvis man bliver stoppet skal man kunne identificere sig.
Mvh ilgp

Kommentar
Fra : biker-ew

Dato : 30-05-08 08:17

hej bentjuul
det er helt korrekt at det er jo nok det beste at atge sin pass med
1 spare du den bøde
2 ventetid indtil de finde ud af hvem og hvor du komme fra
3 fleste steder camping -hoterls osv spøre om dit pass-
+ er den euro-sygsinkrings bevis somer også et godt til til at have med hvis man bleve syg
bilen regestrerings attest osv
god tur
mvh

Godkendelse af svar
Fra : Gucci1704

Dato : 30-05-08 16:16

Tak for svaret hawaii7.