/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Problem med Olympus mju mini -
Fra : Oldboston
Vist : 500 gange
50 point
Dato : 18-05-08 01:01

Min kone har et Olympus mju mini, ca. 3 år gammelt, men kun brugt de sidste 18 måneder. Det har fungeret fint indtil nu, men for nylig er der opstået et problem, sådan at hver gang, man trykker på Power åbner apparatet kun i få sekunder, så lukker det igen i stedet for at være klar til fotografering. Jeg har sat et nyt 1 GB Olympus kort i i stedet for det gamle 512 mb, men det hjælper ikke. Når kortet flyttes over til mit eget Olympus apparat FE 230, virker de normalt. Mju mini meddeler på skærmen: D: 5EO2 6F02 6EO2

Er det en fejlmelding, eller en henvisning til manualen? Jeg har den trykte manual + den detaljerede i pdf-fil, men kan ikke finde disse foirkortelser nogen steder.

Håber, der er en kyndig, der kan hjælpe os. På forhånd tak.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-05-08 01:08

Det kan være et batteriproblem.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-05-08 01:10

Hvis dit apparat er magen til, så prøv at sætte dit batteri i hendes apparat.
Eller få en fotohandler til at slå koden op. Evt overtale ham til at prøve med et andet batteri.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-05-08 01:59

Enig med transor, det kunne umiddelbart lyde som et strømproblem, men jeg tror det alligevel ikke fordi der kommer en fejlmeddelelse på skærmen, medmindre det er fordi der sker en eller anden kortslutning.......dog er der flere der har oplevet problemer med de Olympus modeller....men det plejer ligesom at være lidt det modsatte, nemlig at objektivet sætter sig fast og ikke kan lukke igen

Kommentar
Fra : ramram

Dato : 18-05-08 04:00

Citat
Det kan være et batteriproblem.

GØJ_INTILLEGENT SVAR
gå ind på eksperten.dk de ved SGU da i det
midste hvad DU snakker OM.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 18-05-08 13:05

Det er ikke et batteriproblem. Vi har ekstrabatteri, men der sker det samme. Linsen er åben i få sekunder, så lukker den.

Hvis man skal rep., afleverer man da til en fotohandler....(apparatet er købt i udlandet).... eller indsender man det til Olympus? Ved I noget om det?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-05-08 14:05

Du kan godt gå til den nærmeste fotohandler, så sender de det ind hvis nødvendigt.

Men vær obs. på. at på et tre år gammelt apparat i den prisklasse, kan det slet ikke betale sig at koste noget særligt på det, kameraer er faldet i pris, der er kommet ny teknológi og kamerareparationer er dyre.

Accepteret svar
Fra : gertfthomsen

Modtaget 50 point
Dato : 18-05-08 22:23

ER problemet opstået efter du har sat et nyt hukommelseskort i?
Så prøv at vende tilbage til det gamle.
Et kamera købt for 3 år siden kan muligvis ikke håndtere et 1 GB kort?!

I øvrigt enig i, at det næppe vil kunne betale sig at reparere

MVH
Gert

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 22-05-08 05:22

Tak for svaret gertfthomsen. Du ledte mig på sporet ved at gøre opmærksom på hukommelseskortet. Der var sat nyt kort i, men det var ikke formateret rigtigt. Den ny teknik er imponerende, men sommetider længes man tilbage til sit gamle box-kamera fra 1954. Der brugte man 1 minut på at lære teknikken, 1 minut på at skifte film og 10 minutter på at se de 24 billeder, når de var fremkaldt. Nu bruger man timer og atter timer på teknikken og på at holde styr på tusinder af optagelser. Fremskridt, ja, men mod en pris.