/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Speedstream modem
Fra : Nicolajholm
Vist : 398 gange
25 point
Dato : 03-03-03 21:13

Hej...

jeg har lige fået bredbånd 256/128 fra tdc, men jeg er lidt irriteret over at hver gang jeg skal på nettet skal jeg først ringe op til tdc, er der ik nogen der ved hvordan jeg bare er på 24 timer i døgnet så jeg bliver fri for at ringe op...?

Hilsen Holm

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 03-03-03 22:21

Hmmm, har du sat den op efter vejledningen på medflg. cd?
Jeg har selv samme forbindelse/udbyder, og er "på" så snart jeg tænder pc`eren.
Få evt. hjælp til korrekt opsætning hos TDC hotline.

Mvh
Laurenzio

Kommentar
Fra : technet

Dato : 03-03-03 23:56

måske kan det hjælpe at stille på lan indstillinger til at " ring aldrig op "
højreklik på internet explore
klik på egenskaber
klik på forbindelser

Kommentar
Fra : piakj

Dato : 04-03-03 13:22

jeg har den samme forbindelse hod TDC men jeg er på hele tiden jeg fulgte bare deres vejledning, og kører internet explorer og win 98 se hvis det har nogen betydning, men de har en on-line "hjælpeline" http://www.teledanmark.dk/menu/sm2542.htm her prøv demdu skal ikke ringe op hver gang det kan ikke passe
¨mvh
Pia

Accepteret svar
Fra : 73_Frags

Modtaget 25 point
Dato : 21-03-03 10:31

Få dig en router, den ringer op til internettet for dig... Så skal du aldrig mere tænke på det. Med en router har du også mulighed for at have flere maskiner på nettet på samme tid. Hvis det en dag skulle blive aktuelt.
Der er flere forskellige typer modem-løsninger hos TDC. Måske du har et af dem som SKAL ringe op hver gang. Af en eller anden grund, har TDC valgt at have flere forskellige løsninger. Derfor har jeg selv valgt at få en router til at klare det hele. Den kan fås hos TDC.

Mvh Frags...

Godkendelse af svar
Fra : Nicolajholm

Dato : 21-03-03 16:56

Tak for svaret 73_Frags.

Kommentar
Fra : kle

Dato : 29-08-03 21:15

Den løsning du har hos TDC kaldes En ppope. DEr skal der bruges som et alm. modem en adgangskode og PW.

en af mine venner har denne læsning og købte en router for at få flere PC´er på. Køb evt. en D-link den virker meget godt sammen med Speedstream 5100 ( regner med at det er sådan en du har )

Mvh Kim