/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
Hvad bør jeg skrive?
Fra : tbayh
Vist : 816 gange
50 point
Dato : 17-05-08 11:46

Jeg er p.t. sygemeldt fra mit arbejde pga arbejdsrelateret stress. Jeg overvejer at søge andet arbejde grundet dårligt arbejdsmiljø på min arbejdsplads. Skal jeg i ansøgningerne skrive at jeg er sygemeldt eller er det sgaen uvedkommen?

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 17-05-08 11:52

Jeg tror helst man skal undgå at skrive at man er sygemeldt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-05-08 11:56

Der er jo INGEN grund til at skrive det med mindre de direkte spørger....

Ærlighed er en god ting - men man kan også være FOR ærlig....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-05-08 12:06

Du skal ikke skrive det i ansøgningen, men ved en evt. samtale kan du jo angive, at grunden til at du søger andet arbejde er dårligt arbejdsklima. Og så kan du fortælle at du er sygemeldt.

Kommentar
Fra : nogoodbadguy

Dato : 17-05-08 14:41

Hvad branche arbejder du indenfor?
Fordi indenfor nogle brancher er den bedste ansøgning nemlig at man kontakter virksomheden personligt.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 17-05-08 15:08

Du behøver ikke skrive at du er sygemeldt fra dit nuværende arbejde, men hvis du kommer til samtale vil jeg mene at det vil være uærligt ikke at fortælle det.

Accepteret svar
Fra : valde.

Modtaget 50 point
Dato : 17-05-08 15:38

Ja, når du kommmer til samtale , så bliver du sikkert spurgt, og så er du nød til at sige det som det er. Man kan ikke sidde og lyve og samtidig give utryk for at være åben ærlig og oprigtig.
Men kan man undgå netop det spørgsmål så er der ingen der kan forlange at du forringer dine chanser, ved at være pinlig ærlig.

Man siger nok at ærlighed varer længst - Mon ikke det er fordi den bliver så lidt brugt?

Kommentar
Fra : Alperc

Dato : 18-05-08 22:20

Drop at sige "sygemeldingen".

Godkendelse af svar
Fra : tbayh

Dato : 12-06-08 13:48

Tak for svaret valde og alle jer andre. Har læst jeres svar med interesse. Takker

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 12-06-08 15:28

Selv Tak!