/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows update, PC genstarter
Fra : o.v.n.
Vist : 679 gange
100 point
Dato : 16-05-08 19:49

Min computer har fundet en opdatering, der står ikke noget om hvad det er, bare om jeg vil installere hurtig eller bruger defineret, jeg klikkede på Hurtig, men efter 5 - 10 sekunder slukker computeren, alle 5 diske bliver hurtig kontrolleret for konsistens da den genstarter og da Windows XP er i gang igen, får jeg besked om at systemet er genoprettet efter en alvorlig fejl, den gule skjold er igen nede ved uret, men jeg tør ikke forsøge igen, nogen forslag om hvad der er galt ?

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 16-05-08 19:58

Er det XP home, XP prof. eller Vista du kører?

De eneste opdateringer der har været, efter jeg installerede SP3, var en til Defender og mod skadelige software..det er de eneste jeg kender til. Jeg kører XP prof.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-05-08 20:00

Det er XP Pro, SP 3 er ikke installeret men ligger på harddisken, jeg har ikke haft tid til bruge dit tip endnu

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 16-05-08 20:11

Citat
Min computer har fundet en opdatering, der står ikke noget om hvad det er, bare om jeg vil installere hurtig eller bruger defineret

Brug brugerdefineret - så kan du da se HVAD det er....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-05-08 20:37

Citat
Hvis xp genstarter hele tiden.

Denne computer > egenskaber > avanceret > start og genoprettelse(indstillinger) - her kan du slå genstart ved systemfejl fra.

XP laver så en fejlmeddelelse i stedet, som du kan læse.

fra arlet´s side.
http://www.arlet.dk/

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-05-08 22:37

o.v.n.
Jeg fik problemer med min XP da jeg downloadede SP 3. Jeg skyndte mig at slette den igen, og har ingen problemer nu.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-05-08 22:46

Jeg er lidt forsigtig med den der service pakke, nogle computere genstarter konstant har jeg læst.
Nu er jeg i gang med en bruger defineret installation, som Refi foreslår, det er Windows programmet til fjernelse af skadelig software den plejer da at være uskadelig, jeg lukker browser og e-mail nu, så får vi se om de sker igen, ca. 10 sekunder, bang og sort skærm + computeren genstarter, håber ikke at det sker igen

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-05-08 23:09

Tak for svaret refi. Du får point for tippet om at installere bruger defineret, det havde jeg ikke tænkt over, jeg kørte backup på de seneste filer og forsøgte igen, denne gang skete der ikke noget uventet, det var den månedlige kørsel af programmet til fjernelse af skadelig software

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-05-08 08:00

Selv tak....