/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Karburator-Specialist - hvorhenne?
Fra : T.hoff
Vist : 1404 gange
100 point
Dato : 03-03-03 19:22

Hvor finder jeg et værksted/mekaniker, som har forstand på at renovere, rense, samle og justere et par dobbelte Dell'orto-karburatorer ordentligt? Skal helst findes på Sjælland.

Venlig hilsen

Thomas

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-03-03 06:59

Prøv at kigge på hvad der er skrevet om emnet i http://www.kandu.dk/dk/spg/8506
Jeg vil næsten tro at et hvilket som helst værksted er i stand til at hjælpe dig, prøv at ringe rundt til de nærmeste i dit område.

Hygge...

Kommentar
Fra : T.hoff

Dato : 04-03-03 19:47

Tak for svaret, men nu drejer det sig ikke ligefrem om et par knallert-karburatorer! Og NEJ, det er ikke enhver mekaniker/værksted, som kan tage sig af sådan en opgave - taler af erfaring.

Hilsen

Thomas

Kommentar
Fra : ymot

Dato : 25-04-03 22:46

der må da være et tunings firma derovre på sjælland ,prøv der !!

du kan da selv rense dem,blæs dem rene med trykluft i dyserne og svømmehus!!

er det standard eller nogle du har købt?
De skal ihvertfald monteres med de rigtige dyser.
Grovindstingen kan du selv klare med et stykke haveslange,sæt slangen til øret & ned til hver af indsugningerne så kan du høre det suser ,lyden skal være ens det er tegn på at hver indsugning får lige meget brændstof det er en lille skrue du skal skrue på (co'en)

det tager lidt tid at justere, men tag at få bilen justeret hos en der har forstand på det ,for du hved ikke om blandingen er rigtig.

god fornøjelse

M.V.H Ymot

Kommentar
Fra : T.hoff

Dato : 26-04-03 20:42

Ja, det kan godt være et tuningsfirma kan tage sig af opgaven - god ide. Jeg har dog haft et værksted til at rense dem et par gange efterhånden, både med trykluft og med motorrens eller lign., men uden det ønskede resultat. Problemet er at karburatorerne har ligget stille i et godt stykke tid (flere år?) inden jeg købte dem, så snavset har haft tid til at sætte sig godt fast. Derfor ser jeg kun den mulighed, at de nok skal skilles ad i små dele, renses og samles igen, og det job kræver en specialist. Eller i hvert fald én, som kan sit kram. Derfor udelukker det i hvert fald mig for, at gøre det selv!

Accepteret svar
Fra : ymot

Modtaget 100 point
Dato : 27-04-03 09:11

det kan da ikke gå være end galdt!!!!!vis du bare tager dig god tid, og vær omhyggelig med at lægge de adskilte ting i den rigtige rækkefølge (på et rent stykke papir e.lig)

Men lad lad være med at skille begge kab.ad en gang så kan du altid se hvordan det er samlet vis du køre fast i monteringen, så er det ingen problem at skille & samle den næste ad!! (pas for guds skyld på blande-skruerne og ikke mindst gevindene det er /mener det er M7 gev med en speciel stigning 0,75mm og sådan en snittap koster bare kassen /jeg har prøvet det!!!!

Sprøjt dem ind i Wd40 lad det stå til det trækker ordentlig i e.v.t 1-2 dage efter behov
så vis skruerne er irede,at de løsner sig uden brug af vold!!

Hæld petrolium i en ren spand e.lign smid det der i, så kan det lige der & skamme sig.

Når det er gjort skal det pustes ren med trykluft.

For at give dig lidt mod,kan jeg fotælle dig at der er ikke så mange ting i en kab.jeg vil sige det er en overkommelig opgave.

Vis det hele går galt er der altid den mulighed at køre til en mekaniker men det koster jo!!!! prøv selv i første omgang

M.V.H YMOT

Kommentar
Fra : T.hoff

Dato : 27-04-03 17:38

Ja, du får det til at lyde overkommeligt, og måske skulle jeg også bare springe ud i det. Man kan jo som du skriver, i sidste ende gøre brug af mekanikeren, hvis det hele går galt.
Tak for de gode råd.

Hilsen

Thomas

Godkendelse af svar
Fra : T.hoff

Dato : 27-04-03 17:39

Tak for svaret ymot.