/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Fjerne plumb på fz50
Fra : Atha
Vist : 1220 gange
100 point
Dato : 15-05-08 19:24

Kunne godt tænke mig at få fjernet den der plumb på min fz50, da jeg har hørt, at den bliver mere økonomisk i benzinforbrug samt giver lidt mere i hastigheden.
Hos thansen kan man købe en 16 mm indsugningsstud - er den uden plumb?

Er der noget jeg skal være opmærksom på ved udskiftningen, fx. pakning, skruer, justering osv. eller er det bare at skifte og så kører den bare?

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 15-05-08 19:27

I mine dage sad plomben i cylinderen, så mon ikke din omtalte studs er uden plombe.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-05-08 19:43

Citat
I mine dage sad plomben i cylinderen

Og der bør den blive siddende

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 15-05-08 22:45

Ha ha
Refi - nogen gange er det let at være enig med dig...

Hvis man skal køre stærkt lovligt, så skal man vente til "man" får kørekort...

vh Ben

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-05-08 23:09

Kommentar
Fra : poul1erik

Dato : 16-05-08 08:44

Bøsningen skal slibes ud.Eller bores med et videabor,som skal slibes mange gange under processen.Når din knallert skal være ulovlig,så kan du lige så godt,købe en 45 cylinder.Den har 3 skyllekanaler,mod 2 kanaler i en 30 cyl.Når du har monteret den og ændret strålespids,kan den både trække og køre ca 60 km/t.
God fornøjelse.

Kommentar
Fra : poul1erik

Dato : 16-05-08 08:48

Jeg glemte at skrive.Du kan købe et indsugningsrør UDEN plumpen.

Kommentar
Fra : Atha

Dato : 16-05-08 08:57

Køber jeg sådan en plumbfri studs, er det så bare at monterer eller er der noget jeg bør være opmærksom på?

Accepteret svar
Fra : poul1erik

Modtaget 100 point
Dato : 17-05-08 08:45

Der kan være problemer,med at demontere studsen.De skruer ,som holder studsen fast til krumtaphuset,har specielle hoveder.Hovederne skal fjernes,enten ved at bore dem væk,med en vinkelboremaskine eller slibe dem væk.Herefter kan du løfte studsen fra.Der står nu 4 pinde,som du skruer løs med en klemtang el. lign.

Godkendelse af svar
Fra : Atha

Dato : 17-05-08 10:05

ok, jeg kan så forstå jeg også skal have nogle nye skruer også.
Håber det hele er besværret værd, med bedre økonomisk kørsel og mindre sejtræk.

Tak for råd.

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 18-06-08 20:26

Den bliver IKKE mere økonomisk af det, hverken med benzin pr. km. eller politi..

I moderne scootere med variator er det mere økonomisk at ændre den på grund af den totale gearing bliver højere..

at gøre indsugnigen større er IKKE økonomisk