/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
NOD32 Antivirus 3.0
Fra : MonieJacobsen
Vist : 1540 gange
100 point
Dato : 15-05-08 07:45

Hej

Hvor i Danmark kan man købe NOD32 Antivirus 3.0
Opgiv gerne Web-link.

Og gerne et sted hvor virus-programme kan Doenload og hente licens nummerne.

Med venlig hilsen
Monie

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 15-05-08 07:49
Kommentar
Fra : MonieJacobsen

Dato : 15-05-08 08:02

Til peet49
Findes NOD32 Antivirus 3.0 på Dansk?

Mvh
Monie

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 110 point
Dato : 15-05-08 08:04
Godkendelse af svar
Fra : MonieJacobsen

Dato : 15-05-08 08:14

Tak for svaret peet49.

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 15-05-08 08:21

Du kan købe det hos www.netcop.dk

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 15-05-08 08:21

NOD32 kommer på dansk inden for meget kort tid.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 15-05-08 08:25

Selv tak.

Kommentar
Fra : Spyfus

Dato : 15-05-08 12:35

Undskyld jeg spoerger, men hvorfor vil du koebe NOD32???
Det er noget forfaerdelig bras. Proev at kigge paa en af de mest omfattende tests: http://blog.chip.de/0-security-blog/security-suiten-2008-im-test-q12008-20080122/
Her ligger NOD32 nede paa en skraemmende 19.plads.
Igen vil jeg anbefale Aast, som ogsaa kan faaes paa dansk og den er gratis og LANGT bedre.
Jeg ved, hvad jeg taler om, fordi jeg bor i Phuket, Thailand. Her er de fleste computere praeinstalleret med NOD32. Jeg viste en af mine venner, hvorfor det var noget skidt. Jeg koerte Avast paa den og den fandt intet mindre end 62 vira/trojanere, som NOD32 ikke havde fundet. Saa derefter skiftede vi det til Avast. Han fortalte det til flere af hans venner og det resulterede i, at jeg skiftede programmet ud paa 2 internetcafeer og 3 hoteller samt en flok af enkeltpersoner. Faktisk har baade hotellerne og cafeerne bedt mig komme hver 3.maaned for at opdatere programmerne mv.

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 15-05-08 13:30

Kan ikke helt forstå din kretik af NOD32 og beskrivelsen som noget bras. Check f.eks Virus bulletin for at se de resultater som NOD32 har høstet igennem mange år. Der er vel også en grund til at f.eks DELL bruger ESET i deres testcenter.

se f.eks disse link : http://www.eset.com/download/whitepapers.php .... http://www.eset.com/company/customers.php
tror ikke firmaer m.m. som disse ville vælge noget bras....

mvh
Johnny

Kommentar
Fra : Spyfus

Dato : 15-05-08 21:18

For det foerste bliver den test, jeg linkede til regnet for en af de bedste (laes mest omfattende) af uafhaengige eksperter.
For det andet er det oftest et oekonomisk anliggende, naar der er praeinstalleret diverse virusprogrammer paa nye computere. Disse firmaer betaler fabrikanterne for at faa deres software ind paa maskinerne. Det er bl.a. derfor du ser, at mange nye computere i DK har Norton fra starten selv om der findes bedre produkter.

Kommentar
Fra : MonieJacobsen

Dato : 22-05-08 16:58

Hej Igen

Jeg har anskaffet Programmet MOD32 Virus
Men programet kommer med mange meddelse om fund af: Win/Swen.A Worm
Se POP-menu afbilledet herunder.
www.sunwind.dk/projekt/Nod32_Swenn_A_Worm.jpg
Jeg troede at MOD32 prg. også tog sig af Win32/Swen.A Worm
Er der nogle her der hved hvor der er et godt program der tager alt "skittet"
Gerne et Web link

Med venlig hilsen
Monie

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 22-05-08 17:02

Prøv med Spybot

Kommentar
Fra : anja5

Dato : 22-05-08 19:52

peet49> joker du eller skal det forstås i ramme alvor når du skriver Spybot?

http://www.pcmag.com/article2/0,2704,2261193,00.asp
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot

Spyfus> Du er vel klar over at det drejer sig om Avast prof. version og ikke den gratis, ik'sandt?

.........misforståelser er grunden til megen computer-usikkerhed

Kommentar
Fra : Spyfus

Dato : 22-05-08 23:23

Tja, hvis du i stedet som foreslaaet havde anskaffet Avast i stedet for NOD32, saa havde du ikke haft disse problemmer.
Men proev at downloade SuperAntiSpyware fra: www.superantispyware.com
Der er en gratis version, som fjerner utrolig mange ubehageligheder. Lad vaere med at installere google toolbaren, naar den spoerger om det. Og koer saa en fuld skanning. Det kan godt tage et stykke tid og jeg vil naesten vaedde med, at den flere ting, som NOD32 ikke havde opdaget. Efter endt skanning skal du sandsynligvis genstarte computeren for at SAS kan fjerne ubehagelighederne.

Kommentar
Fra : Spyfus

Dato : 22-05-08 23:27

anja5> Proev at laese stl_s kommentarer vedr. forskellen imellem den fri version og betalingsversionen. Eventuelt gaa ind paa www.malwarecheck.dk ogsaa. Saa finder du af, at betalingversionen og den gratis version er meget lig hinanden.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 23-05-08 07:48

anja5->> Har du nogensinde kørt med Spybot??

Kommentar
Fra : Spyfus

Dato : 23-05-08 12:52

anja> Her er en af kommentarerne fra stl_s vedr. den omfattende test: Mht til Avast, så er detektionen for PRO og den gratis helt identisk.

peet49>Hvorfor bliver du ved med at reklamere for et skidt program. Alle steder bliver det betegnet som et af de ringere i klassen. Hvis du oensker yderligere oplysninger, saa gaa ind paa www.cnet.com og se Editors beskrivelse af programmet. Her bliver det bl.a.. omtalt som FYLDT med bug og at der findes langt bedre gratis programmer i samme kategori.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 23-05-08 13:03

Jeg har ikke og har aldrig haft prob med Spybot, jeg bruger den sidste nye ver. med firewall nu, det kører fejlfrit, jeg har brugt Spybot siden det kom på markedet. Kunne tænkes den lidt dårlige omtale skyldes dem, der bruger den, en firewall er ikke bedre end den, der styrer den. At der findes bedre er da muligt. Min har nu altid været ren for snavs.

Kommentar
Fra : Spyfus

Dato : 23-05-08 13:46

peet49> Undskyld mine haarde ord nu, men jeg synes, at du hoerer til samme kategori, som AVG tilhaengerne. De siger ogsaa, at de ikke har problemmer med den. Det er ligesom den gruppe er lidt konservativ forstaaet paa den maade, at de holder fast ved det gamle, som de ved, hvad er og derfor ikke vil afproeve bedre ting.
Naar jeg siger bedre ting, saa er det bygget op paa grundlag af uafhaengige sikkerhedseksperters vurdering. Mange af dem arbejder enten proffessionelt med sikkerhed eller bruger en meget store del af deres fritid til at teste og analysere disse programmer. Jeg maa indroemme, at jeg nok ALDRIG vil kunne forstaa, hvorfor indtil flere enkieltpersoner gang paa gang proever paa at sige, at f.eks. AGV skulle vaere paa hoejde med Avast, naar nu eksperterne gang paa gang paapeger AVGs mangler.
Faktisk har jeg ogsaa lige laest, at Spywarefri nu ogsaa anerkender Avast, som en hel del bedre end AVG. De beskriver ioevrigt ogsaa SpyBot, som noget skidt.

Firewallen du beskriver, kan heller ikke sammenlignes med de bedste. Hvis du koerer med XP, saa er Online Armor i topklassen, men nok om det. Du kan selv soege yderligere information om den bl.a. her inde.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 23-05-08 14:08

Tak for oplysningen, jeg har de oplysninger, jeg har brug for, jeg har været i branchen i mere end 20 år, at der findes noget andet(måske bedre) gør ikke det andet dårligere. Jeg personlig synes Avast tager ekstrem mange resurser under opstart. Jeg bruger norman sammen med Spybot, og det har jeg taænkt, at gøre, så længe jeg er tilfreds, ligesom så mange andre. Vi behøver ikke alle være enige, så var der jo kun et produkt på markedet.

Kommentar
Fra : Spyfus

Dato : 23-05-08 15:26

Ingen siger, at alle skal vaere enige, men det er da yderst paafaldende, at saa mange sikkerhedseksperter omtaler Spybot negativt. Saa jeg tvivler paa, at du har vaeret i branchen i mere end 20 aar med mindre, du da arbejder for Spybot.

Det vil aldrig ske, at der kun er et produkt paa markedet. Du kan bare se paa Norton. De fleste computere i DK er jo praeinstalleret med en gratis trialperiode af dette program. Langt de fleste bruger kun deres computere i privat oejemed og aner derfor ikke, at det er spild af penge at fortsaette med programmet, naar man nu kan faa bedre gratis programmer.

Det er rigtigt, at Avast er lidt tung i opstarten, men jeg venter gerne 20 sekunder ekstra for at faa en bedre sikkerhed. Derefter er der jo ingen problemmer.

Kommentar
Fra : anja5

Dato : 23-05-08 17:05

Spyfus> Ved du noget om hvornår SuperAntiSpyware er begyndt at give tilbudet om en Google-toolbar ved download. Det skriver du i dit indlæg

Avast og Avast pro (som er testet) har en lille ubetydelig forskel på 39.95 USD. Skyldes den lille og ubetydelige forskel at de to produkter er ens Prøv at gå ind på sider der er tilsølet, først med pro-versionen og bagefter med gratis-versionen, men brug et virtual-program til det for ellers har du mange timers arbejde foran dig. Nu kan du så selv afgøre om de er ens. Det er jo meget enkelt.

http://www.microsoft.com/danmark/windowsxp/virtualpc/default.mspx

peet49> Spybot med firewall. Hvor får jeg den peet49?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 23-05-08 17:38

Den får du med en update af spybot.

Kommentar
Fra : anja5

Dato : 23-05-08 17:43

Hvad hedder den firewall?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 23-05-08 17:46

S&D Permanent

Kommentar
Fra : anja5

Dato : 23-05-08 18:10

Spybot har ingen firewall. Tag endelig ikke fejl af det.

Permanent protection hos Spybot er tea timeren som er en meget lille real-time-protection som opdateres ca. 2 gange årligt. Jeg vil ikke kalde den værdiløs, men noget lignende. Den kan intet, så lad være med at sætte din lid til den. Alle former for real-time skal opdateres min. ugentligt.

Jeg håber virkelig ikke at der er nogen her i tråden som tror de får en firewall sammen med Spybot.

Spybot's skill at cleaning up malware-infested systems is mediocre, and it has almost no ability to protect a clean system. Back in its heyday it was deservedly popular, but that day has long passed. For modern threats you'll need a modern spyware protector.

Poor at real-world spyware removal. Real-time protection interferes with spyware removal and rarely identifies malware. Does almost nothing to prevent malware install on a clean system.

Kommentar
Fra : Spyfus

Dato : 24-05-08 11:19

anja5> Det er muligt, at jeg var forkert paa den med hensyn til SAS og Google-toolbaren. Det er sandsynligvis CCleaner, jeg taenkte paa. Jeg har efterhaanden sat temmelig mange computere op her i Thailand med diverse programmer, saa det er ikke altid, jeg lige husker, hvilket program, som tilbyder den.
Avast Free og Avast Pro er ikke ens. Men den essentielle del er ens. Nemlig detektionen af vira, trojanere mv. Umiddeelbart ligger den stoerste forskel i licensen. Den fri version er kun for privatpersoner, som ikke bruger computeren kommercielt. At jeg saa goer det, da jeg lever af internetpoker er en anden sag. Der er selvfoelgelig ogsaa andre mindre forskelle, som dog ikke er strengt noedvendige for den private bruger. Du kan se en sammenligning imellem de 2 produkter her: http://www.avast.com/eng/avast-compare-home-professional.html
Lolll..hvorfor i alverdenen skal jeg selv teste, om jeg kan finde en forskel. For det foerste har jeg jo ikke alle de testmuligheder, som sikkerhedseksperterne har bl.a. en kaempe database med de forskellige varianter af vira, trojanere osv. Endvidere har de jo allerede testet det. Hvorfor skulle jeg betvivle, naar en ekspert som stl_s siger det? Hvis han havde en kommerciel interesse i det, saa ville han nok have anbefalet diverse betalingsversioner.

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 24-05-08 17:11

Hej er tråden ikke kørt lidt af sporet ???

Kommentar
Fra : anja5

Dato : 24-05-08 21:57

Den er helt kørt af sporet, men når informationer er til fare for uvidende computerbrugere så skal mine indlæg kun ses som en advarsel så man ikke kritiktløs retter sig efter brugere herinde som mener de har den nødvendige viden.

Til Spyfus vil jeg sige at vi nok ikke bliver enige om hvem vi kalder eksperter. Selv om man som jeg ikke har nogen kommerciel interesse kan man vel godt anbefale gode købeprogrammer. Din mening om Avast skal du ha' lov til at ha'. Jeg har så min.

Vi sidder i øvrigt i hver sin ende af kloden for jeg er i Anaheim i California

Hermed har jeg afsluttet min del af tråden.

Med venlig hilsen

anja5
Security-software Developer

.........misforståelser er grunden til megen computer-usikkerhed