/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Router og multiplayer spil
Fra : scootergrisen
Vist : 358 gange
50 point
Dato : 15-05-08 01:27

Hej jeg har en computer en router og en internet forbindelse til cybercity og det virker sådan set fint nok indtil jeg ville spille multiplayer spil.

Så har jeg downloadet gamespy og når jeg vil oprette et spil så fortælle den mig at der er problemer muligvis med en firewall eller NAT proxie. Fordi min router har den rigtige externe IP men min computer har så 10.0.0.1 eller 10.0.0.2.

Så har jeg læst til om det hos cybercity om at man kan forwarde alle portene men jeg har ikke fået det til at virke.
Jeg har slået alt anitvirus og firewall fra så det skulle ikke være det.

Hvor gør jeg sådan at jeg kan spille mulitplayer spil uden problemer ?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-05-08 17:17

Det handler om at lave om på indstillingen i din router.

Når du ved så lidt om det skal du nok hellere lade være, eller meget nøje notere dig s´tandardindstillengen inden du går i gang med at lave nogetom.

Du kan nemlig sagtens dumme dig så du ikke mere har internet forbindelse.

I dag er det sådan at din router ( som er en lille computer i sig selv) har en fast internetadresse.

når du tilslutter din egen eller andre tildeler den dem adresser og oversætter de pakkernes adresse når de videresendes på nettet.

Det giver høj sikkerhed, for man kan ikke udefra tilgå din computer direkte

Dertil kommer at du kan have mange computere på nettet samtidig.

Men dit dummespil vil have direkte adgang uden sikkerhed. Så oversættelten skal slås fra i routeren.

Vejledning i indstilling af routeren er på den cd som fulgte med i pakken, da du fik den.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 17-05-08 02:00

Nu har jeg fået det til at virke fatter bare ikke helt hvordan.
Jeg har åbnet for alle portne og slået firewall fra.
Så var der en som sagde jeg ikke skulle slå firewall fra men istedet have den slået til også åbne hver port som jeg skulle bruge i spillet....

Problemet er bare at de skide besværligt at skulle skrive alle de porte igen og igen og det er kun for et spil.
Hvad så hvis jeg vil spille et andet spil også skal jeg skrive flere porte, det da ånsvagt... med mindre de bruge de samme porte.

Annuller spørgsmålet
Fra : scootergrisen

Dato : 19-05-08 00:15

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål