/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Er jeg den eneste?
Fra : BjornJ
Vist : 832 gange
50 point
Dato : 14-05-08 23:03

Jeg har modtaget en sms med følgende indhold.Yuo ve just won Pund 100,000 in the ongoing Nokia/Uk Promo. your ticket number is 735. Please contact us on ?447031927960 or email: nokia_uk54@yahoo.co.uk.Congrats.
Det må være internationale røvere der er på spil.
Er der andre der har modtaget tilsvarende?
Er der noget der skal meldes til f.eks politiet?

Bjørn

Kommentar
Fra : iah

Dato : 14-05-08 23:06

Det vælter ud med lignende SMS'er og E-mails, slet det omgående og glem i øvrigt alt om det, det er ren svindel og humbug...

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 14-05-08 23:11

Du er heldig .skulle ønske det var mig der vandt så mange penge.
Hvad skal du bruge alle pengene til?
alimak

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 14-05-08 23:13

Citat
glem i øvrigt alt om det

Simpelt hen der er ikke andet at gøre det er svindel

Kommentar
Fra : soll

Dato : 14-05-08 23:13
Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 14-05-08 23:31

Jeg ved godt det er svindelog har på TV set en arme stakkel der blev ved med at sende pnege for at få "gevinsten" overført til sin konto.
Bjørn

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 60 point
Dato : 14-05-08 23:52

Jeg har fået mail om det samme. Mailen er videresendt til forbrugerombudsmanden. Han har en mailadresse til det samme.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-05-08 09:01

Når det er en udenlandsk spam du har fået, skal du rette henvendelse her

int@spamklage.dk

hvis den er dansk

dansk@spamklage.dk

Godkendelse af svar
Fra : BjornJ

Dato : 15-05-08 09:17

Tak for svaret granner01.

Så gør jeg ikke noget.
Vi må håbe at afsenderene kan stoppes, men det kan de nok ikke.

Bjørn

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-05-08 09:54

Du kan også rette henvendelse til dit teleselskab, det har jeg gjort, den eneste ulempe ved at få stoppet for de spam sms'er er, at jeg heller ikke kan deltage i div. konkurrencer, men det er jeg bedøvende ligeglad med, bare jeg kan få sms'erne stoppet

Du skal også skrive til de mail, adr jeg gav dig,