/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
at føre 2 katte sammen
Fra : buska1
Vist : 651 gange
48 point
Dato : 14-05-08 19:43

hvis min bortløbne kat ikke kommer tilbage vil jeg have en kat mere, da hende jeg har herhjemme ikke skal være alene. hun er 3½ og steriliseret.
hvis hun skal kunne acceptere en anden kat, er det så ikke bedst det bliver en killing så bhun ikke føler sig truet af den?
var ellerds min mening at skulle jeg have kat igen skulle det være en kastereret hankat fra et internat da de er nogle af de mest kæroige og kælne katte, men tror bare ikke min Buska herhjemme ville acceptere en anden voksen kat??

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 14-05-08 19:56

Hejsa
Tjah! Det er nok som med os på to ben - ikke altid går det til held, men prøv at gennemse et af disse links (der står en del om emnet):
http://www.google.dk/search?hl=da&q=sammenf%C3%B8ring+af+katte&meta=
Held og lykke med projektet

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-05-08 19:57

Min veninde har katte og det er kastrerede katte. Hun fik dem en ad gangen og der var da lidt småproblemer i starten, men hvis det trak op til ballade, så kom de ind i hvert sit rum indtil de var svalet af.

Hun har i dag 6 katte uden problemer. Men det mest problemfrie var da hun fik killinger. Hendes datter havde fundet først 1 killing og et par år efter kom hun med en ny killing. Det var helt problemfri i forhold til de andre 4 katte.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 14-05-08 20:02

Hvis ellers din kat er rimelig i sind, er det ikke noget problem et sætte en killing ind.
Nu er din kat jo ikke så gammel igen, og voksne katte har nemmere ved at acceptere en killing end hvis det var en anden voksen kat. En killing får mere "snor" af en voksen kat. Når vi har killinger her, oplever vi det er dem der styrer hjemmet!

Og vi har efterhånden bragt mange katte sammen her, også af forskellig alder.

Kommentar
Fra : bøllebob

Dato : 14-05-08 20:02

Jeg har ført 3 katte sammen; en første var en huskat på 12 måne er og en an en en Hellig Birma på 4 år. e to går pragtful t sammen; me Burmeserhunnen på 1½ år var er 2 timers hvæsen og erefter højly t "samtale" resten af natten. Jeg har alti kunnet og efter op til tre ages hvæsen kommer et til at gå.
Mvh.
Morten

Kommentar
Fra : johanma

Dato : 14-05-08 23:34

Dyrenes beskyttelse:
Citat
en mulighed for at mindske risikoen for problemer ved at introducere kattene for hinanden på følgende måde:
Lad kattene opholde sig i hver sit rum. Dørene til rummene skal være lukkede, når du eller andre familiemedlemmer ikke er til stede
Tag lidt grus fra hver af kattenes kattebakke, og bland det i modpartens kattebakke. Formålet er at vænne kattene til lugten af hinanden
Fodr kattene sammen, men i så stor afstand, at de ikke viser tegn på aggression over for hinanden
Væn kattene gradvist til at være sammen, ved at to personer kæler med hver sin kat i samme rum og »bytter« kat af og til
Giv kattene positiv opmærksomhed, når de er sammen, og mindre opmærksomhed, når de er hver for sig. Kattene lærer så at opfatte tilstedeværelsen af den anden som en positiv oplevelse.

Du skal dog være opmærksom på, at det i nogle tilfælde kan være svært at lære to katte, som ikke er vokset op sammen at tolerere hinanden.
Hvis du har flere katte, vil de ofte dele boligen op imellem sig. Hvis du sætter hylder op til dem, vil du gøre dette lettere for kattene, så indbyrdes stridigheder ikke forekommer så ofte.

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/docs/boor

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 15-05-08 08:18

Den 11/5 blev der født tre mislinger der "ledige" om ca 12 uger. Du kan se dem her, men er nødt til , at melde dig ind først.. I tråden er der et billed og hvis du klikker på Meilling, og derefter fotoalbum så finder du billeder hvor killingerne ses tydligere.

http://24.dk/group/katte

Men ellers er der jo også tit killinger at få på internaterne.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 15-05-08 08:28

Glemte lige: Tråden hedder "fødsel"

Kommentar
Fra : buska1

Dato : 15-05-08 09:58

kan du ikek sende bilelderne til mig? pia@mail.dk? ;)
hvor bor du henne af hvia det er+

Annuller spørgsmålet
Fra : buska1

Dato : 29-05-08 22:38

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål