/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
karburatorer på honda cbr 600
Fra : allano33
Vist : 866 gange
100 point
Dato : 14-05-08 17:29

Kan nogle fortælle mig hvorfor mine karburatorer drypper fuel når mc´en køre?.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 14-05-08 17:34

Sikkert fordi en slange er utæt eller en svømmer hænger...
vh Ben

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 14-05-08 17:34

Måske en utæt pakning.
vh Ben

Kommentar
Fra : allano33

Dato : 14-05-08 17:50

Okay.
Det vil sige 4 nye pakninger, hvad skal jeg gøre hvis en svømmer hænger?.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 14-05-08 17:56

Det er vel ikke alle 4 der drypper....

Hvis din svømmer hænger, vil de også dryppe når den er stoppet med åben benzinhane.

Ellers er der en anden årsag.

Det er jo lettere at se hvis, man kigger hvor det kommer ud...

Du må ned på alle 4 og se hvor Benzinen kommer fra.

Har du haft noget skilt ad, har du haft den længe?

vh Ben

Kommentar
Fra : allano33

Dato : 14-05-08 18:40

Det er kun 2 af dem der drypper, fra den bund studs der er på kaburatoren. det eneste jeg har skilt ad er kåben, for at kunne se om de dryppede. jeg har næsten lige købt den, ventede i næsten 3 måneder på den,
egentlig skulle jeg bare køre den retur, men sælger rider ikke samme dag han sadler, så hvis han skulle lave det, så kommer jeg ikke ud og køre mere i år, derfor ville jeg prøve selv.

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 100 point
Dato : 14-05-08 19:36

ok så er jeg med

Svømmer justeringen er beskrevet i reperationshåndbogen. Haynes tror jeg har den i serrien.

Svømmeren virker som vandstandsreguleringen på et toilett. Med en ventil der åbner for benzin når der forbruges af skålen unden kaburatoren. Dette for at give et ens flow i benzinen når den blandes med luft.

Justerigen er ikke så svær men den kræver at man demontere kaburatoren og piller skålen af, når man så, vender overdelen på hovdet, måler man afstanden, fra overdelen af svømmer til under delen af kaburatorens øverste del. Det er noget man skal være lidt forsigtig med da det er lavet i tyndt metal.

Hvis du får det gjort på et værksted tager det nok kun en times tid for justering af alle 4. Måske var det en ide at få lavet en totalt kaburator justering, man ved jo ikke hvad gutten før har pillet i...

vh Ben

vh ben

Godkendelse af svar
Fra : allano33

Dato : 17-05-08 14:05

Tak for svaret Benjamin.Hansen.