/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Så den gal i Østrig... igen..
Fra : ch1quita
Vist : 702 gange
75 point
Dato : 14-05-08 11:49

Tjaa, jeg ved ikk' helt hva' jeg skal sige. Dybt tragisk endnu engang. 5 mennesker slagtet med økse

Kommentar
Fra : ch1quita

Dato : 14-05-08 11:50
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-05-08 12:33

javel

Accepteret svar
Fra : vil.du

Modtaget 75 point
Dato : 14-05-08 13:22

Hej i tråden.

Østrig - mit favorit-ferie land

Jamen man har før diskuteret hvad det er der sker dernede? Sagen med de stakkels indespærrede, er jo DESVÆRRE ikke enestående, jo - i dét omfang som hér men det er sket før, at folk er holdt fanget uden nogle har reageret.

Hvad der sker, det aner jeg ikke - mon der kan være noget galt med hele menneskesynet? Min egen personlige opfattelse af Østrigerne, fra mange års ferier dernede, er at det er et utroligt gæstfrit, venligt, omsorgsfuldt folkefærd. Faktisk har vi altid, her i familien, sagt at dét at komme tilbage til Østrig, efter f.eks. en tur til Schweitz, det er som at komme 'hjem' igen...
ét er at holde ferie dernede og kun opholde sig i kortere perioder ad gangen og i ferieperioder hvor pengepungens lukkemekanisme jo sidder lidt løsere end dagligt - selvfølgelig er det noget ganske andet at være indfødt og leve sit liv dernede. Måske er det selve menneske..eller rettere medmenneskesynet, den er gal med?
Lukker østrigeren sine øjne for ubehagelige ting som sker, netop for øjnene af ham? Har man 'nok i sig selv' og vil 'ikke rodes ind i noget'?
Det er ikke til at vide men ét eller andet er i hvert fald galt.

Jeg ved ikke om vi, her i Danmark, får noget at vide om den afhøring som skulle igangsættes i Amstetten, af de lokale indbyggere i byen, hvor man ville undersøge om det virkelig kunne have sin rigtighed at slet ingen har vidst hvad der foregik i den forbandede kælder.
På min planet lyder det helt usandsynligt at folk ikke har vidst 'noget' - eller i hvert fald haft mistanke.

Fyren der har myrdet sin familie med en økse? Jamen for pokker

Triste hilsener fra Dorthe.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-05-08 16:43

Citat
Tjaa, jeg ved ikk' helt hva' jeg skal sige

Der er ikke så meget at sige....

Den slags "tumper" har ALTID eksisteret OVERALT på kloden....

Eneste forskel er blot at journalistikken har ændret sig...

Nu hører du om alt og alle uanset om det sker i Bolivias jungle

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 14-05-08 20:16

Hvor har refi ret...
Citat
Den slags "tumper" har ALTID eksisteret OVERALT på kloden....

Kommentar
Fra : dortehou

Dato : 15-05-08 14:16

Hmmmm Og så siger man at Alpe-luft skulle være sundt!!!!

Kommentar
Fra : ch1quita

Dato : 15-05-08 14:24

#refi,

Tjaa, du har vel delvist ret. Nu hører vi at den er gal i Kina - det må da være nyt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-05-08 14:53

Overhovedet ikke....

"Folk" har slået hinanden oven i hovedet siden stenalderen......

Der var bare ikke så mange TV2 news dengang

Jack the Ripper
Slagteren
Div. sektledere
Hitlers håndlangere
Saddams håndlangere

osv....

Det har ALTID eksisteret

Derimod er "børnekriminalitet" af nyere dato - tidligere lavede de kun unoder for at overleve....

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-05-08 15:05

Hwa' fan' refi... kan du ikke huske længere tilbage end Jack the Ripper - troede du var ældre

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-05-08 15:50

Jack blev ikke så gammel

Men vi kan jo nævne de "gode" gamle vikinger

Godkendelse af svar
Fra : ch1quita

Dato : 16-05-08 08:51

Tak for svaret vil.du.

-Tror tråden er ved at lukke - Go weekend til alle!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-05-08 10:09

Tak og lige over (weekend) - her på Djursland skinner solen fra en skyfri himmel
(Grillen er klargjort + et par kolde øl mv. på køl, så det tyder på en go' weekend)