/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Norman program styring....
Fra : kETCHIKAN
Vist : 1159 gange
500 point
Dato : 14-05-08 09:20

Hejsa

Bruger Norman program styring TDC, på min pc. ( Firewall og virusbeskyttelse )

Kan ikke komme på hotmail, facebook og emailkonsultation.dk

Jeg er klar over, at jeg på et tidspunkt har fravalgt et eller andet, så jeg dermed ikke kan komme ind på siderne.

Har prøvet at kigge på forskellige muligheder i bloker, men ikke kunnet løse problemet.

Kan man nulstille det hele? eller hvad kan man gøre?

Har prøvet deres hotline, men de sendte kun en mega manual som jeg ikke kunne bruge.

På forhånd tak

Ketchi

Kommentar
Fra : Preb0232

Dato : 14-05-08 09:29

Danmark

Norman Data Defense Systems A/S

Tel.: +45-6311-0508
Fax: +45- 6590-5102
E -mail: info@normandk.com

>> Support

http://www.norman.com/Partner/Subsidiaries_and_distributors

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-05-08 11:05

Norman er det mest bøvlede program, jeg smed det ud for to år siden.
Brug AVAST

Kommentar
Fra : Spyfus

Dato : 14-05-08 11:13

Kan man nulstille det hele? eller hvad kan man gøre?

Tja, hvis jeg var dig, saa vill jeg skille mig af med Norton.
For det foerste er Norton jo kendt for at goere livet besvaerligere for deres bruger.
Tidligere versioner nedsatte hastigheden paa computeren, hvis man ikke havde ekstra mange ram indstalleret. Endvidere har de gjort det ekstremt besvaerligt at afinstallere deres virusprodukt, hvis du er en bruger uden videre pc-kendskab.
For det andet findes der MEGET bedre gratis alternativer. Hvis du koerer med XP, saa yder Avast (virusprogram) og Online Armor (firewall) en langt bedre beskyttelse. Hvis du bruger Vista, saa er Avast igen langt bedre. Vistas egen firewall er faktisk temmelig god.
Du kan eventuelt supplere baade XP og Vista med Comodo Memory Firewall.
Alle disse programmer er endda GRATIS, saa hvorfor have besvaer med noget skidt, som endda ikke er det mest effektive.
PS. Hvis du oensker at skille dig af med Norton, saa er det yderst vigtigt, at du faar gjort det ordentligt. Brug RevoUninstaller. Du kan finde links og forklaring under dette spoergsmaal: http://www.kandu.dk/spg121138.aspx
Det er faktisk meget enkelt, hvis man foelger vejledningen og sorgerne med Norton forsvinder.

Kommentar
Fra : Spyfus

Dato : 14-05-08 11:17

UPS...Saa ikke, at det var Norman. Troede ikke, at der var nogen. som stadig brugte dette.
Men det aendrer intet ved ovenstaaende. Skil dig for Guds skyld af med dette l... og brug gerne RevoUninstaller til det ogsaa.
Norman er falsk sikkerhed i forhold til de bedre gratis alternativer.

Kommentar
Fra : Preb0232

Dato : 14-05-08 11:53

Jeg arbejder på en skole hvor vi bruger norman på ca. 110 maskiner og har aldrig haft eller set noget der virker så godt, men det er jo lige som med biler du skal ikke sige at en Ford er en bil, til en Fiat fan

Kommentar
Fra : Spyfus

Dato : 14-05-08 12:50

>Preb0232

Nu har jeg absolut ingen interesse i biler eller bilmaerker...lol
Jeg er absolut heller ingen maerkevare-type.
Jeg gaar altid efter kvalitet og er aaben for nye impulser. Hoerer f.eks. ikke til dem, som svaerger til AGV. Har selv haft AVG, men efter at jeg lyttede til de kloge hoveder (isaer stl_s), saa er jeg overbevist. Avast fandt foersta gang nogle vira mv, som AVG ikke fandt.
Nu er det ogsaa saadan, at skoler biblioteker mv. handler ud fra oekonomiswke betragtninger ogsaa og saaledes fravaelger produkter, som er lidt dyrere, men meget bedre. Du kan f.eks. ikke installere Avast Free paa lovlig vis i skoler, da denne version er forbeholdt privat brug. Uden at have undersoegt det vil jeg tro, at det samme gaelder for Online Armor.
Endvidere er det saadan, at de fleste, som f.eks. bruger AVG, Norton, Norman osv, holder fast ved deres produkt, fordi de synes det virker perfekt og derfor ikke oensker at afproeve andet.
Proev engang at hente SuperAntiSpyware ned paa en af maskinerne med internetforbindelse paa skolen. Den er gratis. Lav en fuld skanning med den. Jeg vil naesten vaedde med, at den vil finde en del, som Norman ikke fandt. Og den kan fixe det ogsaa efter en genstart. SuperAntiSpyware har ikke realtime beskyttelse som Avast, men den har den fordel, at den selv kan fjerne det meste. Avast finder det samme, men det meste bliver lagt i en viruskiste. Med SAS kan du fjerne det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-05-08 16:51

Lad nu være med at gøre Avast til verdens 8 vidunder

AVG fejler absolut INTET - og slet ikke den nye version....

Kommentar
Fra : Spyfus

Dato : 14-05-08 17:40

>refi

En overraskende kommentar fra dig, som ellers laeser alt herinde.
Jeg paastaar ikke, at det er det 8.vidunder, men at den er langt bedre end selv den nyeste version af AVG. Har du ikke laest stl_s kommentar vedroende AVG contra Avast for bare en 2-3 dage siden.
Han, som arbejder proffessionel vedroende sikkerhed, beskrev naermest AVG som et oldtidsfund i forhold til Avast. Men maaske er du bedre vidende end ham, men saa maa du uddybe det.

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 14-05-08 17:41

har selv TDC sikkerhedspakke (som også er lidt Norman) der kan forældre beskyttelsen godt drille i opstarten når man har nyinstalleret, men prøv at deaktivere den og se om det hjælper. Da jeg havde "bøvl" med den sidst og det er lang tid siden, afinstallerede jeg og geninstallerede da det muligvis var en opdatering der gik galt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-05-08 18:01

Citat
Har du ikke laest stl_s kommentar vedroende AVG contra Avast for bare en 2-3 dage siden.

Nej - kom med et link....

Har aldrig hørt noget "ondt" om AVG.....

Har selv skiftet grundet avast brugte for mange resourser (på min maskine).....

Kommentar
Fra : Spyfus

Dato : 14-05-08 18:33

>refi
Se hans kommentar i dette link: http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=120849

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-05-08 18:52

Selvfølgelig har gratisprogrammerne da mangler

Citat
Han, som arbejder proffessionel vedroende sikkerhed, beskrev naermest AVG som et oldtidsfund i forhold til Avast

Det var så lidt overdrevet

Men hver sin smag....

Jeg er udmærket tilfreds med AVG.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-05-08 18:53

PS...

Hvorfor tror du ALLE nye maskiner er oversået med preinstallerede produkter fra Symantec

Ellers nåede de aldrig længere end til forhandlerne

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 500 point
Dato : 14-05-08 19:41

Skal vi nu ikke lade "dem" som gennemtester programmerne afgøre hvad/hvilket, som er bedst
Benytter iøvrigt selv Norman, og hvorfor gøre en "nulstilling" (tilbage til default) til raketvidenskab. Afinstaller og geninstaller - det må da være det hurtigste
Men gennemse iøvrigt (for alternativer):
- http://www.all-internet-security.com/top_10_antivirus_software.html
- http://anti-virus-software-review.toptenreviews.com/
- http://www.pcworld.com/article/124475-1/article.html
- http://www.pcworld.dk/art/9067?a=block&i=70
Held og lykke med det

Godkendelse af svar
Fra : kETCHIKAN

Dato : 14-05-08 21:06

Tak for svaret CLAN.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 14-05-08 21:10

Velbekomme... og takker for points

Kommentar
Fra : Spyfus

Dato : 14-05-08 23:37

Citat
Skal vi nu ikke lade "dem" som gennemtester programmerne afgøre hvad/hvilket, som er bedst

Jo lige praecis. Det er derfor, jeg ofte henviser til Stl_s. I hans profil findes bl.a. dette:
Interesse for computersikkerhed, især virus og spywareproblemer.
Medlem af "Alliance of Security Analysis Professionals" http://asap.maddoktor2.com/

Endvidere praecenterede han en af de mest omfattende test i dette link: http://www.kandu.dk/Tip17301.aspx

Norman figurerer faktisk helt nede paa plads 17!!! Men den test har I vel heller ikke tillid til.