/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
update Adaware 2007
Fra : lham
Vist : 1207 gange
100 point
Dato : 14-05-08 07:21

Adaware 2007 ( gratis version )vil ikke mere opdatere. Skriver :
SSL download failed Run web update
når jeg så prøver det får jeg samme besked.

Er der noget med de har slettet opdatering i gratis versionen ?

Er der andre tilsvarende gratis programmer mindst lige så gode ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-05-08 07:52

Citat
You can manually update the Detection Database with the latest
Definitions File by following the steps below.
Close Ad-Aware 2007.
Download the latest Definitions File in a ZIP file from the Lavasoft website.
Save the file to a temporary location.
When complete, unzip the contents of the file to the installation directory of Ad-Aware 2007,
which is usually C:\Program Files\Lavasoft\Ad-Aware 2007\.
Open Ad-Aware 2007. You can confirm the latest Definitions File is installed by looking at “Update
Status” on Ad-Aware 2007’s main status screen.

Web-update er sikkert ikke konfiguret rigtigt, men du kan hente det manuelt.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-05-08 07:53
Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 14-05-08 08:31

Her kan du hente + læse lidt om de forskellige værktøjer:

http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

og her ere flere værktøjer:

http://www.spywarefri.dk/downloads1.htm

MVH chaufrat

Kommentar
Fra : lham

Dato : 14-05-08 09:38

alt sådan noget med ZIP har jeg opgivet for længe siden det har jeg aldrig fået til at virke -jeg skal vel ikke til at konfigurere Web update på Adaware da det er den nyeste version jeg har downloaded

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 14-05-08 10:38

Slet den version du har og download igen for eksempel fra Spywarefri.dk. Jeg bruger ikke Adaware mere men bruger AVG-Antispyware og Ccleaner. Du finder begge programmer på det link jeg har sat ind i mit tidligere indlæg.

MVH chaufrat

Kommentar
Fra : Spyfus

Dato : 14-05-08 11:43

Jeg har lyttet til sikkerhedseksperten herinde stl_s.
For det foerste har han fortalt mig, at AdAware stort set ikke er noget vaerd i forhold til de bedste alternetiver. Desuden bruger det forholdsmaessigt meget computerpower og en del af programmet koerer stadig selv om du har lukket det ned.

Det BEDSTE alternativ er helt klart Avast. AVG kan ikke hamle op med det. Se eventuelt tidligere kommentarer fra stl_s og de seneste testresultater. Desvaerre er AVG stadig det mest populaere, men det skal du absolut ikke laegge noget i. De fleste har det med at beholde det, de har og kender.
Du finder Avast her: http://www.avast.com/
Under downloads klikker du paa link 2: avast! 4 Home Edition FREE Download
Det er den engelske version. Den findes ogsaa paa dansk. Du kan finde links til dette herinde paa Kandu eller google det. Du faar en registreringsnoegle tilsendt i din email.
Hvis du bruger XP, saa brug ogsaa den bedste firewall, nemlig Online Armor: http://www.tallemu.com
Download den frie version paa linket i venste side.

Endvidere er CCleaner et must. Hurtig og effektiv og bredre end windows egen diskoprydning. http://www.ccleaner.com/download
Du klikker paa download linket til FileHippo. Saa klikker du paa Download Latest version i hoejre side ved pilen. Under indstalleringen skal du for Guds skyld fravaelge Google-toolbaren.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-05-08 12:32

Citat
Er der andre tilsvarende gratis programmer mindst lige så gode
som Spyfus skriver så er der ikke så mange som anbefaler Ad Aware mere, den genkender simpelhen for lidt skidt, det er flere år siden at jeg brugte den, nu bruger jeg Spybot Seach&Destroy: http://www.safer-networking.org/dk/mirrors/index.html SuperAntiSpyware kan også anbefales, den gratis version er god til at finde og fjerne spyware men yder ikke realtime beskyttelse, AVG antispyware skulle også være god, den kender jeg ikke, Avast er en antivirus program og fanger i mindre omfang spyware

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-05-08 12:36

SuperAntiSpyware: http://www.superantispyware.com/ den er ikke på dansk, heller ikke købe versionen

Kommentar
Fra : lham

Dato : 14-05-08 16:36

jeg prøver at følge med , men hver har åbenbart sine favoritter, mener at have læst at O.V.N engang har skrevet noget om at ccleaner ikke var god og havde lagt hans PC ned -kan huske forkert.!! Avast har jeg haft dårlige erfaringer med , ville ikke update og kom også med en liste på højde med rundetårn om filer der ikke kunne scannes så pt AVG nyeste version . Åbenbart er det ud med Adaware.
Lader lige spørgsmålet stå åbent til en dag med regnvejr så må jeg se om jeg kan bestemme mig eller "de kloge2 er blevet enige

Kommentar
Fra : lham

Dato : 14-05-08 16:38

det var en slå fejl ikke "de kloge2 men bare "de kloge"

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 14-05-08 17:52

jeg har ad-aware til at køre i baggrunden ( en købt version for 2008) og jeg synes ikke den generer computteren.
Det er rigtigt at de ikke udsender opdateringer til den gamle ad-aware længere.
Men du kan finde den nye Ad watch på deres hjemmeside www.lavasoft.com

Kommentar
Fra : Spyfus

Dato : 14-05-08 17:52

Det er faktisk en ekstra sikkerhed. AVG kan heller ikke skanne disse filer. Avast kan faktisk. Kan bare ikke lige huske, hvordan, man goer. Men spoerg Stl_s om det, naar han kommer tilbage fra ferie.
Jeg laeste ogsaa kommentaren om, at CCleaner skulle have nedlagt hans maskine. Efter at have laest inde paa Malwarecheck, saa er jeg overbevist om, at det ikke var dette program,men en eller anden konflikt paa hans maskine. Har selv indstalleret programmet paa mere end 100 maskiner her i Thailand og i DK og har aldrig oplevet det. Saa vidt jeg husker, saa skiftede han CCleaner ud med EasyCleaner, som man skal vaere varsom med at bruge.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-05-08 20:19

Tja - jeg har Avast kørende på flere computere og ar installeret nogle stykker for vennerne.
Jeg har ikke oplevet nogen problemer.
Avast er installeret på win ME / 2000 / XP / Vista

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-05-08 02:11

Spørgsmålet bliver en del udvandet af alle de indlæg om Avast, oprindelig blev der spurgt til Ad Aware som er et anti spy program, det er Avast ikke, men den kan godt fange lidt alligevel, hvorfor CCleaner er blandet ind i det ved jeg ikke, det er et oprydnings program, den finder ingen spy eller virus, det er korrekt at jeg har fået ødelagt min Windows XP installation af CCleaner, det er nogle år siden og programmet er sikkert forbedret siden, mange kan godt lide den af en eller anden grund, det er også korrekt af jeg som suplement til Windows Disk oprydning bruger EasyCleaner som IKKE KAN ØDELÆGGE NOGET ved normal brug (standard indstillinger)
Hvis Ad Aware bliver smidt ud bør du have en anden anti spy program
SuperAntiSpyware er god til at finde og slette eventuelle ad- og spyware, men har ikke realtime beskyttelse i gratis versionen
AVG anti spy ware er anbefalet af mange, selv kender jeg den ikke
Spybot Search&Destroy kender jeg og er glad for bruge den, den er gratis, og min beskedne mening er at den er lige så god som SuperAntiSpyware til at finde skidtet, men ikke så god til at fjerne det, den skal opdateres manuel hver gang man vil bruge den, og hvis man som jeg bruger Immunisering så er der rigtig realtime beskyttelse i den synes jeg, det er en funktion lignende IE-Spyad som er tilføjet
Du kan læse Spywarefri´s beskrivelser af ovennævnte programmer + nogle flere her: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm der får Spybot Search&Destroy klø, det synes jeg er ufortjent, men den kan ikke stå alene, det er der ingen anti spyware programmer som kan, der skal supleres med et anti virus program og en god firewall
Til slut kan jeg vise min sikkerhed på computerne
Den bærbare har Bullguard, som er en samlet sikkerheds pakke, det er et købe program, der er ikke andre sikkerheds programmer på den bærbare, som har Windows XP Home
Den stationære computer med Windows XP Pro, er beskyttet med gratis sikkerheds programmer:
Online Armor firewall
Avast antivirus program
SuperAntiSpyware anti spyware program (bruges sjælden og mest til kontrol af de andre)
Spybot Search&Destroy anti spyware program
Comodo BoClean som skal holde trojanerne ude
Comodo memory firewall
Siden jeg skiftede Comodo firewall ud med Online Armor, har der intet været på den computer og den kommer vidt omkring på internettet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-05-08 08:55

sorry -

Kommentar
Fra : lham

Dato : 15-05-08 10:27

OVN mfl
jeg bliver overvældet-overvejer kraftigt at finde visa kortet frem og så betale for noget der virker- og som jeg ikke selv skal holde øje med "hvert minut"

Findes der ikke et program (betalings-rimelige penge) der på EN GANG klarer alle de funktioner som O.V.N beskiver hans "beskyttelsesorgel "( vistnok 6 seperate prg ) klarer -også online og gerne med licens til 3 PC er ?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 15-05-08 12:34

Citat
Findes der ikke et program (betalings-rimelige penge) der på EN GANG klarer alle de funktioner som O.V.N beskiver hans "beskyttelsesorgel "( vistnok 6 seperate prg ) klarer -også online og gerne med licens til 3 PC er ?
Mange sikkerheds firmaer har disse sikkerheds pakker, et par forslag fra mig som bør se nærmere på, hvis du vil betale for en samlet pakke, i butikken hos Spywarefri har de Bullguard og Kaspersky: http://spywarefri-shop.dk/index.php?cPath=46 Bullguard har altid licens til 3 computere, med Kaspersky skal du vælge om du vil købe til 1 - 3 eller 5 computere, en tredie meget interessant mulighed er at koble verdens bedste firewall og verdens bedste antivirus sammen: http://online-armor.com/comparisons.html se kolonnen til højre, der skal du også vælge om du vil købe til 1 - 3 - eller 5 computere, prisen er lige midt mellem Bullguard og Kaspersky sikkerheds pakkerne, nogle andre muligheder bliver listet op her i tilfældig række følge:
http://dk.mcafee.com/root/package.asp?pkgid=273
http://www.grisoft.com/ww.product-avg-internet-security
http://www.norman.com/Product/Home_Home_office/dk
http://www.symantecstore.com/dr/sat4/ec_Main.Entry17C?SID=49467&SP=10023&CID=0&PID=932734&PN=1&V1=932734&CUR=208&DSP=&PGRP=0&ABCODE=&CACHE_ID=185844
+ mange flere kendte og ukendte løsninger

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-05-08 14:25

Citat
overvejer kraftigt at finde visa kortet frem og så betale for noget der virker- og som jeg ikke selv skal holde øje med "hvert minut"

Jamen GRATIS programmerne virker da udmærket (også af sig selv)....

Uanset hvad du bruger er det under alle omstændigheder vigtigt at tænke sig lidt om INDEN man bare klikker løs på alt muligt....

Du kører jo heller ikke ind i de andre bilister bare fordi du har en forsikring

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 15-05-08 21:37

altså ad-aware som spørgsmålet startede på er et jo et såkaldt spyware program. Det bruger du en gang imellem til at scanne hele din computter for at fjerne små spioner der læser hvad du laver på din pc

Noget andet er antivirus prg. og firewall prg. der som regel er samlet i et. Det er et af dem du skal have kørende HELE tiden. Om den så hedder Awast; Agv; Mcafee eller Norton eller......
Det er vist lidt af en smags sag, den skal bare være opdateret!!

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 16-05-08 21:19

Der må vist lige korrigeres nogle ting .

Mht Ad-Aware, så kommer det i en ny version 2008 om få dage. Den har indbygget antivirus. Vi må så se hvad det duer til.

Avast er i den nye version blevet certificeret som spywareprogram af the West Coast Labs Checkmark. Tror nok jeg ville have mere tillid til Avast end Ad-Aware .

Det gratis AVG har fået AVG Antispyware databasen indbygget, men mangler for mange funktioner i forhold til Avast. AVG Antispyware udgår iøvrigt helt.

Vil du købe en komplet sikkerhedsløsning, så køb Online Armor her (billigst) https://www.tallemu.com/buy_now.html

Bemærk, at Online Armor er en komplet løsning. Der giver altså ingen mening, at betale for yderligere sikkerhedsprogrammer, i form af antivirus - antispy osv.

God fornøjelse, hvad du så end vælger.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-05-08 21:23

Citat
AVG Antispyware udgår iøvrigt helt

Den er da med i version 8

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 16-05-08 21:27

Citat
Den er da med i version 8

Jowjow, databasen fortsætter. Men selve programmet som "standalone" forsvinder. Er vist væk nu .

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-05-08 21:38

Nå - sådan...

Takker for "opdateringen"

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-05-08 22:03

Hvis jeg forstår indlægget fra Stl_s, så kan jeg godt smide alt andet end Online Armor ud

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 16-05-08 22:07

Citat
Hvis jeg forstår indlægget fra Stl_s, så kan jeg godt smide alt andet end Online Armor ud

Hvis det er den gratis du bruger, ville jeg ikke gøre det

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-05-08 22:15

Ok men hvorfor samarbejdet med Kaspersky ? Når det er helt unødvendig ?

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 16-05-08 22:21

Citat
Ok men hvorfor samarbejdet med Kaspersky ? Når det er helt unødvendig ?

Mike Nash forklarer det med bekvemmelighed. Kaspersky`s database er større end OA`s egen, og det gør det lidt nemmere for brugeren at sortere "skidt fra kanel". Jeg købte selv to år med KAV database. Nu kan jeg godt se det er lidt spild af penge. Kan godt selv sortere

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 16-05-08 22:22
Kommentar
Fra : sym

Dato : 17-05-08 15:26

jeg har lige kørt en ad-aware scanning på min anden pc der kører med en fuld sikkerhedspakke,og den fandt 98 tracking cookies og andre ting som ikke bør være på en pc.

Men jeg har hørt at man skal passe godt på med de gratis pgr. da de godt kan lægge sin egen cookie ind i stedet for.

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 18-05-08 07:57

Tak for svarene o.v.n.. og også til mange andre ikke mindst stl-s.Da jeg ikke kan finde ud af at dele points bliver det o.v.n der får dem.

Jeg har ikke checket det hele igennem endnu, men hælder til at KØBE oline amor incl AV+ til 89$ for et år -synes godt nok det er mange penge .Jeg forstår stl-s svar til o.v.n sådan at hvis jeg køber ovenstående kan jeg godt afinstallere alle mulige andre sikkerhedsprogrammer jer måtte have på PC erne er det korret stl-s ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-05-08 09:32

Selv tak, jeg forstår indlægget fra Stl_s sådan at du ikke behøver andet end købe versionen af Online Armor, ikke den med antivirus, det skulle ifølge Stl_s ikke være nødvendig og han er vist den profil her i forum som har den største viden om sikkerheds programmer, til slut kan du læse hvad Kaspersky selv skriver om samarbejdet: http://www.kaspersky.com/news?id=193769170

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 18-05-08 10:17

Online Armor uden antvirusdatabase, og med deres egen database, er i princippet god nok. Den lukker intet skidt ind, med mindre man selv kommer til det. Hvis du vil lette "sorteringsarbejdet", kan Kaspersky databasen være til nytte. Bare husk, at selv Kaspersky ikke nødvendigvis kender alle skadelige processer. Så hvad du end vælger, må du være forberedt på selv at undersøge hvad der starter på maskinen. Sådan er det i dag.

Er der filer du er i tvivl om, kan du uploade dem til scanning her, hvor de bliver scannet af mange virusscannere incl Kaspersky http://www.virustotal.com/