/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Stort/lille skærmbilled
Fra : marcussen1
Vist : 611 gange
100 point
Dato : 13-05-08 19:04

Vinduet kommer altid op 2.gang i lille udgave. Det har været fremme flere gange, jeg kan ikke finde det, men hvordan forhindrer jeg at et nyt skærmbilled altid skal laves stort, når jeg skifter fra link til link.
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-05-08 19:08

Hej

Prøv at kigge her:
http://www.kandu.dk/Spg117416.aspx#1326623

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-05-08 19:11

Læg et link ud på skrivebordet > aktiver > maximer > luk linket > aktiver linket > nu bør det være i fuld størrelse.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 13-05-08 19:28

hvorfor ikke bare højre klikke på IE ikonet og vælge egenskaber > Genvej > og ud for kør skal man vælge Maksimeret. Klik Ok, nu vil IE altså åbne i maksimeret vindue

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-05-08 20:01

webnoob
Det kan man da ikke i min XP
Eller hvad gør jeg forkert.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-05-08 20:07

Citat
hvorfor ikke bare højre klikke på IE ikonet og vælge egenskaber > Genvej > og ud for kør skal man vælge Maksimeret. Klik Ok, nu vil IE altså åbne i maksimeret vindue

Det kan man ikke med den genvej som er standard på skrivebordet

Så derfor hent dette lille program så skulle den være klaret
http://inky.50megs.com/programdocs/PageFixer.zip

her kan du se hvon' det bruges
http://inky.50megs.com/programdocs/usingpagefixer.htm

mvh klaudi

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 13-05-08 20:15

Klaudi....
jeg har hentet det program du foreslog, og skærmbilledet blev godt nok støtte, men fyldte ikke hele skærmen, had skal jeg så gøre?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-05-08 20:42

Det er et genialt program klaudi linker lit. Har brugt det flere gange og er lige tilpas hver gang.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 13-05-08 20:46

Citat
webnoob
Det kan man da ikke i min XP
Eller hvad gør jeg forkert.

jeg har gjort det på det ikon jeg har i min"Hurtig Start" -gruppe.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-05-08 20:47

Men har i set i > funktioner > internetindstillinger > avanceret > nede i bunden > nulstil zoomniveau til 100 %

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 13-05-08 20:50

det har ikke noget med et vindue størrelse, det har noget og gøre med det der er i vinduet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-05-08 20:50

Ja men ikke på en genvej på skrivebordet, eller i mail fra kandu.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 13-05-08 20:52

Har du "Hurtig Start" -gruppen i din processlinje?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-05-08 20:54

webnoob det virker kun på de vinduer du starter fra den genvej af. Hvis du klikker på et link i fx. Gmail starter de ikke maximeret op, undtagen at du bruger det lille program klaudie linker til

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 13-05-08 21:00

sjovt, uanset hvilket link jeg bruger så er mit IE vindue altid maksimeret.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-05-08 21:00

Eller man bare lige gør som jeg...............enkelt. Windows husker jo.
Og hvis det sidst åbnede link er gjort mindre vil den huske. Åbningen af IE påvirkes ikke.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-05-08 21:03

Citat
sjovt, uanset hvilket link jeg bruger så er mit IE vindue altid maksimeret.

Så gør det lige lidt mindre og luk
Hvad sker der nu med dit link

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 13-05-08 21:27

Det samme, stadig stort uanset hvor eller hvordan jeg starter IE.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 13-05-08 21:40

Hej

Luk alle IE vinduer.

Start Pagefixer, sæt hak i "Advanced settings" tryk på "Fill Work Area"
tryk Apply og OK

Så skulle det gerne virke

mvh klaudi

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 13-05-08 21:47

Tak for svaret Klaudi.
Da jeg fulgte dit sidste indlæg virkede det 100%, ....... tak for hjælpen.
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-05-08 22:00

Det var så lidt, godt du fik det til at virke.

mvh klaudi