/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Maling af facade
Fra : svenliss
Vist : 1253 gange
200 point
Dato : 13-05-08 14:33

Har for 3 år siden fået sandblæst og vandskuret mit gl. hus.
Nu skal det males - men med hvad? og hvordan?
Søger nogle kompetente råd fra personer der ved noget om det.
Det skal være godt, men også gerne økonomisk overkommeligt.

Accepteret svar
Fra : Laika_pigen

Modtaget 210 point
Dato : 13-05-08 14:43

Du skal bruge en maling som er Difusions Åben.

http://www.sadolin.dk/dk/Products/Sadolin+V%c3%a6gge++Facader++al+og+v%c3%a5drum.htm

Men en rigtig god ide at grunde med

http://www.sgc.sadolin.dk/?alias=showproduct&placement_name=content.product&add_content_id=4167

Hilsen Laika_Pigen.

Uddannet maler.

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 13-05-08 14:51

Du kan vælge at rulle og bruge pensel eller du kan sprøjte dit hus. Men hvis du vælger sprøjten skal du være med omhyggelig med afdækning/skærme af. Pas på vinduer, naboen og din egen bil.

Jeg vil som faguddannet ikke sige du skal bruge den ene frem for den anden. Det som er vigtigst er du får dig en maling som dit hus kan "ånde" gennem. Dem må ikke lukke til for så vil der komme skruk også skalder det af i større eller mindre flager.

http://www.flugger.dk/G-oe-r-c-det-c-selv/~/media/DANMARK/Brochure/102695_facader_dk.ashx

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 13-05-08 15:24

Du køber en god maling, og der du køber den får du den bedste vejledning, og de står inde for deres ord, - og med garanti. - Det må også være noget værd.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 13-05-08 18:52

Jeg mener at Laika pigen er inde på det rette, især med grunder.
Som maling vil jeg foreslå:
http://www.sadolin.dk/NR/exeres/58853B31-7894-4E86-A642-F25747BC07FD.htm.
Det er en kolosalt stærk diffusionsåben maling.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-05-08 22:38

Jeg gav for 14 år siden mine facader Scalsem som er et gennemfarvet cementprodukt som males på og det er ikke ændret siden og der er ikke noget med at grunde

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 13-05-08 23:14
Kommentar
Fra : lham

Dato : 14-05-08 07:10

Står i samme situation . Har enslydende af maler og murer fået anbefalet silicatmaling ( fås hos flere fabrikanter )

Kommentar
Fra : tjasse

Dato : 14-05-08 15:21
Godkendelse af svar
Fra : svenliss

Dato : 18-05-08 21:48

Tak for svaret Laika_pigen.