/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Hvordan starter man en blog
Fra : hvaderikkeibrug
Vist : 2399 gange
300 point
Dato : 13-05-08 08:34

Vi har lige været til familietræf i Pinsen og har talt om, at det kunne være smart med en blog, som alle kunne gå ind og skrive lidt i og fortælle om løst og fast. Vi er spredt i hele landet og ses kun den ene gang om året.
Hvordan opretter man en blog, som både børn og voksne kan gå ind og fortælle om deres oplevelser, eksamenskarakterer, lægge billder ud o.s.v.?
Jeg har en hjemmeside, men jeg kan ikke finde noget hos Dandomaine om blogs.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 13-05-08 08:36

Du går ind på denne side - http://www.blog.dk/ opretter en profil og derefter tilretter dine ønsker valg og muligheder til dig.

Derefter kan du nu oprette indlæg osv til dine egne ønsker.

Kommentar
Fra : ch1quita

Dato : 13-05-08 08:57

Hvis du har din egen hjemmeside vil jeg da klart foreslå dig at du smidder din blog op der.. For at komme igang kan du se lidt på disse links:

http://www.pcworld.dk/blog/webhotel-bloggen/1240?a=search&i=0

og

http://www.pcworld.dk/blog/webhotel-bloggen/1233?a=search&i=0

Held og lykke med det!

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 13-05-08 10:12

Til peque:
Det ser ud til, at alle blogs og billeder er helt offentligt tilgængelige - og de billeder, der ligger forrest er ærlig talt ikke, hvad jeg kalder "familiebilleder" ;o(
(vi er i alderen 4 - 86 år, så....)
Til ch1quita:
De links kan jeg ikke finde ud af. Jeg har ikke noget webhotel, kun en hjemmeside med en "pegepind" til domænenavnet.
Jeg troede, det var så let at lave en blog, da alle tilsyneladende har en. Men det er ikke meningen, den skal være meget synlig for alle, blot sådan en, familien har en kode til at kan uploade til. Findes det?

Accepteret svar
Fra : ch1quita

Modtaget 300 point
Dato : 13-05-08 10:20

#Hvaderikkeibrug

Ehh, jeg misforstod vist dit indlæg. Beklager

En blog er utrolig nem og kan oprettes på få sekunder, derfor det store antal blogs

Jeg mener at du specifict på www.blogger.com kan give brugere adgang til din blog. Dette kræver dog at dine familiemeddlemmer også får oprettet sig en bruger derinde. (skal de jo under alle omstændigheder )

Hvis ikke lige dét sku være det rigtige, så kan et forum sagtens klare dine ønsker!

Kommentar
Fra : mimimig

Dato : 13-05-08 11:01

Det er da en glimrende ide familien der har fået.
I skal have anskaffet jer et webhotel med et domænenavn. (et billigt webhotel er godt nok)
Gå derefter ind på www.wordpress.dk og download gratis blog,
den kan alt hvad I ønsker jer.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-05-08 11:57

Nogle af jer har sikkert en Hotmail adresse og bruger MSN messenger, eller Live som det hedder nu, hvorfor så ikke bruge Windows Live Spaces, den er som skabt til jeres formål, du bestemmer hvem som har adgang til dit space, om det er kontankterne messenger eller dem du har i din Hotmail adresse liste, i logger på med jeres MSN id eller Live id: http://home.services.spaces.live.com/

Kommentar
Fra : lingABC

Dato : 13-05-08 15:29

jeg har en blog... meget nemt og ligetil

www.blogspot.com

der er også en der hedder smartlog.dk

Godkendelse af svar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 14-05-08 07:24

Tak for svaret ch1quita. Nu har jeg fået oprettet bloggen og sendt adgangskoden til resten af banden, så er det jo spændende, om det bliver til en sjov familiekrønnike.

Kommentar
Fra : Blogtrend

Dato : 26-06-08 22:49

Kan kun tilslutte mig brugen af Wordpress - finder det selv som det bedste værktøj og kan læse mig til at det ligeledes er det mest populære af dem der findes.