/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
flytte proceslinien
Fra : maxhankat
Vist : 1800 gange
100 point
Dato : 12-05-08 20:05

Min veninde har på en eller anden måde fumlet lidt og dermed fået "flyttet" proceslinjen, som hun plejer at have liggende vandret nederst på skærmen.
Den sidder nu lodret til højre på skærmen med START øverst i højre hjørne. Den funker fint nok, men det irriterer hende, at den ikke ligger, hvor den plejer.

Jeg har forsøgt at "hive" i den lille pil, man finder med musen, men jeg kan kun gøre den bredere ikke flytte den ned vandret.
Den er ikke låst!

Jeg har søgt i HJÆLP OG SUPPORT men finder ingen anvisning dér.

Kan jeg bede om et bud her?

Mvh
Joan
P.S. Min egen proceslinje er ALTID låst!

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 12-05-08 20:12

det hurtigste er en systemgendannelse

Men den SKAL kunne flyttes ved at trække den på plads. Prøv at tage fat i den et andet sted

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 110 point
Dato : 12-05-08 20:12

Tag fat i den et sted og træk den på plads

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 12-05-08 20:13

hold venstre musen nede i den og træk den på plads

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-05-08 20:13

Du tager bare fat i den med musen, så kan du flytte den hen hvor du ønsker, hold venstre musetast nede mens du trækker, lås så proceslinjen bagefter

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-05-08 20:14

Jeg har lige prøvet træk et sted hvor der ikke står noget eks. mid på. Så følger den med.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-05-08 20:22

Det er ikke helt ligegyldig hvor du tager fat, sæt muse markøren på datoen og træk, der virker det altid, min er foroven lige nu, flyttes tilbage om 2 sekunder

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 12-05-08 21:04

Jeg har haft det samme problem med min proceslinie (Som ikke var låst).
Prøvede alt muligt, men det var først da jeg foretog systemgendannelse
den kom på plads nederst på skærmen.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 12-05-08 22:06

som jeg skrev, systemgendannelse.

Kommentar
Fra : noltus55

Dato : 13-05-08 06:42

troldenesdhb
Hvad vil du bruge systemgendannelse til,grib fat i proceslinine og hold venstre knap nede og flyt hen hvor du vil,systemgendannelse tager alt for lang tid,dit svar er komplet ubrugeligt

Godkendelse af svar
Fra : maxhankat

Dato : 13-05-08 10:23

Tak for svaret Eyvind.

Lige sådan var det. Vi troede fejlagtigt, at man skulle finde den der lille pil med cursoren og så hive i den - men nul.
Bare ved at trække i den blå lodrette linie og trække den ned på skærmen kom den på plads.
Uden systemgendannelse!

Undskyld det sene svar, jeg er på en trådløs netforbindelse, som har været afbrudt

Også tak til andre Kandussers venlige forslag.

Mvh
joan

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-05-08 10:46

Ok - ja det må godt være enkelt en gang i mellem.

Ps. Det er i office programmerne man skal tage fat i den lodrette kantstreg.