/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Unlock Mobiltelefon / Spørgsmål
10  Squanto 646
N3310 Periodiske fejl efter update???
Fra : theking20000
Vist : 490 gange
250 point
Dato : 03-03-03 16:30

Efter at jeg har opdateret en N3310 til v. 5.79 er der opstået en del periodiske fejl... Nogle gange vil tlf. ikke acceptere simkort, andre gange slukker eller mister den net. Jeg opdaterede nogle stykker alle de andre har det fint. Hvad gik er galt med denne?? Hvordan kan jeg rede den?

Kommentar
Fra : theking20000

Dato : 12-03-03 15:22

Er der virkelig ikke nogen der kan hjælpe her???
Her er hvad jeg har gjort:
1. Brugt Rolis Flasher og loaded MCU og PPM at flashed tlf.
2. brugt Knok phoiniks og valgt "quick set FAID"

Imei er korrekt jf. label på tlf.

Kommentar
Fra : theking20000

Dato : 12-03-03 16:50

I det jeg ringer til telefonen er der ingen net på den??? Den kan godt ligge være i standby med fuld net og når jeg så ringer til den forsvinder nettet!

Kommentar
Fra : Nickineo

Dato : 12-03-03 19:46

har du lavet backup?
så kan du prøve at reflashe den, og derefter kan du prøve igen!!

Kommentar
Fra : Nickineo

Dato : 12-03-03 19:48

Du kan også prøve at gå ind på www.blight.dk der er der en vejledning til hvis noget går galt!

Kommentar
Fra : theking20000

Dato : 12-03-03 23:25

Har prøvet at følge vejledningen... Hjalp ikke. Jeg har "selvfølgelig" ingen backup

Accepteret svar
Fra : johs

Modtaget 250 point
Dato : 14-03-03 13:05

Hej
prøv det her først ( virker det ikke så har jeg et diagram til at lave en lus på anneten)

No signal, can be often easily remedied by a full factory reset in Knok95!

I had the same problem with my 3330, I ended gettin it to work by doing a full factory reset using knok (for some reason it didnt work on other programs) then calculate FAID with nokia Tool. Its been running for a while now and hasnt lost reception yet (knock on wood )

Skydemon, your a champion! That problem was wrecking my head for weeks! Just fixed a 3310, everything working but no signal! Used Knok to do a full factory reset (had to reset user interface first) quickset Faid and... Fully working handset!!! Cheers!
--------------------------
www.nielsen.esenet.dk

Kommentar
Fra : theking20000

Dato : 17-03-03 08:29

Er calculate FAID with Nokia Tool = update FAID med Nokia Tool from Jordik ???

Kommentar
Fra : johs

Dato : 18-03-03 01:13

JA !!!

Kommentar
Fra : johs

Dato : 18-03-03 01:16

PS....har du prøvet at downgradere eks. 5.57
--------------------------------------------
Mvh. www.nielsen.esenet.dk

Kommentar
Fra : theking20000

Dato : 18-03-03 08:22

Nej det har jeg ikke prøvet. Men efter at jeg har prøvet alt det ovennævnte kan tlf. ikke starte mere. Kan godt få kontakt med den når jeg har flash/datakabel til. Død efter flash????
Jeg prøver at downgrade..

Kommentar
Fra : johs

Dato : 18-03-03 09:51

Som regel er det fordi batteriet ik er fuldtopladet.
OG når den siger power on SÆT STIKKET I FRA LADEREN....tryk ikke på tænd/sluk kontakten.

Kommentar
Fra : johs

Dato : 19-03-03 00:05

Hej igen
hvis det ik` virker med en ny flash.
Så Prøv at resette til fuld factury (Eepromtools) el. brug Knok (under Phone settings)
Mvh. www.nielsen.esenet.dk

Kommentar
Fra : theking20000

Dato : 19-03-03 15:48

Hejsa!

PIV! Nu har jeg prøvet div. vejledninger jeg har fået, men stadig ikke liv i telefonen
Jeg kan godt kommunikerer med den via flash- og MBUS kabel. Batt. har jeg opladet i anden telefon, så der er strøm på.
Jeg kan bare ikke tænde den normalt!!! DVS. uden kabel = ingen liv

Kommentar
Fra : johs

Dato : 19-03-03 17:52

Hej igen

kom i tanke om ,at jeg havde samme problem engang.

Åben ROLISH i win98
tryk på... Options->Setup->Other->Delay Index->LPT setup.....
SÆT DEN PÅ 1.........og flash igen med 5.57

Det hjalp for mig.
Mvh. www.nielsen.esenet.dk

Kommentar
Fra : theking20000

Dato : 20-03-03 09:09

Stadig de samme problemer Har bemærket at telefonen "arbejder" meget langsom i menuerne samt ringetonerne er ligeledes langsomme???
Som sagt kan jeg tænde tlf. når jeg har tilsluttet et kabel men tlf. flakker stadig på nettet samt går ud under betjening.

Kommentar
Fra : johs

Dato : 20-03-03 09:19

hej prøv med et nyt/andetbatteri.
virkede den fint før du begyndte at opgradere.
---------------------------
Mvh. www.nielsen.esenet.dk

Kommentar
Fra : johs

Dato : 20-03-03 09:33

Hej igen

lige en tilføjelse
har du prøvet at flashe med en original Eeprom.....
Jeg kan sende den ,til dig.

--------------------------------------
Mvh.
www.nielsen.esenet.dk
johnny-nielsen@esenet.dk

Kommentar
Fra : NKSDK

Dato : 20-03-03 10:49

Har prøvet nogle af dine problemer (altså dine indledende problemer) med en enkelt af de opgraderinger til 5.79, jeg har lavet.

Jeg brugte kNok build 1 - gik ind under 'Phone settings' og valgte 'All above'. Det virkede, og ingen problemer siden. Måske bør du lige genflashe med 5.79 først, så du er helt sikker på, hvad det er, du har i telefonen - du har jo forståeligt nok prøvet lidt af hvert.

Mvh

NKSDK
Nokia Unlock og Sw-opdatering i Viborg (sivebaeks@io.dk)

Kommentar
Fra : NKSDK

Dato : 20-03-03 10:52

Lige en tilføjelse:

Måske skulle du lægge en ny eeprom i ved samme lejlighed - så har du i hvert fald en helt ren telefon.

Mvh

NKSDK

Godkendelse af svar
Fra : theking20000

Dato : 07-04-03 12:08

Tak for svaret johs.