/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Olie blaning, dyse ?
Fra : Spotbot
Vist : 598 gange
150 point
Dato : 12-05-08 15:05

For knallerten den samme olie blanding når man dyser op ?

For nu er jeg gået fra 50 til 78 med powerfilter, og synes ikke den ryger så meget mere..

P's olien ryger ind gennem indsugnings-studsen

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 150 point
Dato : 12-05-08 23:05

Den får en vis mængde for hver omdrejning, uanset hvilken dyse der sidder i.
Derfor kan du sige at olieblandingen bliver tyndere, da du med størrer dyse giver mere benzin men med samme oliemængde. Men det er jo også fint nok, den skal jo havde den lille dråbe olie for hvert stempelslag.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-05-08 23:24

Når jeg skriver: Den får en vis mængde for hver omdrejning, uanset hvilken dyse der sidder i.
Så giver den jo selvfølgelig en størrer dråbe olie når gashåndtaget er vredet i bund, da oliepumpen jo så har lukket mere op for afgangen.

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 13-05-08 17:09

Okay, så det ikke noget der skader at for den lille smule tyndere blanding ?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-05-08 19:16

Nej

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 14-05-08 14:14

Hva med olien, lige nu kører jeg med Motul semisyntetisk, da det var anbefalet af pgo.. men nu hvor jeg ikke har katalysator udstødning på mere kan jeg jo sagtens vælge fuldsyntetisk..
eller vil det ikke gøre den store forskel ?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-05-08 15:31

Du kan bruge semisyntetisk eller det dyrere og bedste fuldsyntetisk, men inden for alle olietyper er der foreskelle, afhængig af brug.
Ideen med 2-taktsolier er at de skal smøre og derefter afbrændes og "røgen" føres med ud gennem udstødningen. Hvis du derfor køber alm. eller semisyntetisk eller fuldsyntetisk så skal der ikke stå et helt specielt formål som:
1. Outboard (Bådmotor som ikke bliver varme på grund af hav-kølevand)
2 Heller ikke racing (Som bruges på motorer der bliver extrem varme) da:

1. En outboard olie i en alm. knallert bliver afbrændt og forkuller før den når at smøre.
2. En racing olie i en alm. knallert (Uden tun) smører rimeligt men olieresterne forsætter ud i udstødningsrøret.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dj-reco

Dato : 14-05-08 22:19

en mindre mængde olie,, og den kør bedre med oktan booster og det giver os mere på toppen men det slider godt nok på dit cylinder og stempel

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 15-05-08 14:35

dj-reco hvad snakker du om kører bedere med oktan booster ? den er ikke så højkomprimeret at oktan booster giver nogen effekt..

og hvad slider på cylinder og stempel, ja de bliver slidt af at blive brugt

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-05-08 19:48

Godkendelse af svar
Fra : Spotbot

Dato : 16-05-08 20:27

Tak for svaret pallebhansen.