/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Website X5 sprogsider
Fra : klanger
Vist : 678 gange
100 point
Dato : 12-05-08 08:48

Citat
Can I create a multi-language website?

Yes, with WebSite X5 Evolution you can create multi-language websites. Once you have created the site in the main language, you can create one or more copies of the project and proceed to their placing in different languages. By saving each project in an appropriately named sub-folder, the programme automatically creates links to the flags on the site’s Index page. Furthermore, by modifying a text file (Language.ini) present in the programme’s installation folder, it is also possible to insert the translations for the texts created automatically by the programme.

Ja sådan står der i min FAQ, men jeg kan sg'u ikke få det til, at fungere...!

Har lagt de to (engelske og tyske) sider ind i subdomain mappen på serveren.

Har hovedsiden liggende i "øverste" mappe (dansk)

Kan ikke rigtig se mig ud hvordan jeg skal få henvist fra forsiden til de udenlandske sider??

Håber der skulle være en derude der arbejder i dette program også?

Har ellers været meget glad for, at benytte det efter jeg købte deres Evolution udgave.

Men (syntes jeg) er deres FAQ svar, lidt svære at forstå... (nok en "fejl 40")

URL er: http://ferielejligheder.baaringskov.dk/

Håber på et godt svar, hvis I da ikke alle er ude og nyde det skønne vejr...go' dag

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 12-05-08 09:51

Nu kender jeg ikke WebSite X5 Evolution, men det lyder som en "straight forward" løsning der lige så godt kunne laves i hånden:

index.html med 'flag' placeret på siden som grafik links (= klik på det engelske flag og der skiftes til den engelske version af index.html placeret i /english/..., klik på det russiske og der henvises til den russiske version af index.html placeret i /russian/... og så fremdeles)

Altså kopier af sideskabelonen blot med det rette tegnsæt og den rette tekst i respektive biblioteker.

Den nævnte metode svare næsten til implementationen af min styleshifter; Sort/Hvid -> Hvid/Sort på minen egne sider: http://www.cssboxing.com/ hvor det er baggrunds- og tekstfarven som 'bytter plads'.

Smartere ville det have været om man vha. af landekoden fra den kaldende klient brugte samme skabelon til alle sider og vha. f.eks. en PHP eller ASP variabel og udmaskering af denne, indsatte include kode for de dele af siden, som skal ændres sprogligt i forhold til tekstindhold og tegnsæt.

Dermed skulle man kun lave landespecifikke tekster som filer ..i stedet for hele kopier af skabelonen.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : klanger

Dato : 12-05-08 12:13

Citat
index.html med 'flag' placeret på siden som grafik links (= klik på det engelske flag og der skiftes til den engelske version af index.html placeret i /english/..., klik på det russiske og der henvises til den russiske version af index.html placeret i /russian/... og så fremdeles)

Altså kopier af sideskabelonen blot med det rette tegnsæt og den rette tekst i respektive biblioteker.

Jeg valgte denne "lette" løsning, "bare" med link tekst fra forsiden, og den havde jeg egentlig selv gættet mig til, og jeg ved (tror) at Website X5 har nogle andre faciliteter, som jeg havde håbet på nogen vidste mere om, men...

Og jeg syntes, at X5 er et rigtigt godt program for "os" der ikke VIL rode med HTML o.lign, men lade andre lave det tekniske arbejde..! Men hva' nogen kan lide moderen og nogen datteren, så...

Og det du (Molokyle) skriver videre er lidt for teknisk for mig....

Go' pinse af det sidste der er tilbage...