/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Burma katastrofen
Fra : tararam
Vist : 582 gange
50 point
Dato : 12-05-08 07:39

Hvad synes du,
burde verdenssamfundet gå ind militært, for at sikre hjælp til de nødlidende, når den siddende militærstyrede regering ikke gider tage hensyn til befolkningen. Kan vi år 2008 overhovedet være bekendt at ikke gøre mere.

Jeg har en ven dernede, og det lykkedes hende at sende denne email til mig.

"Hi John

Yes alot of our nationality are lost & dead . I think over 100,000 people are dead by cyclone.

Most are from village .Pls pray for them too. Yes, the goverment is very naughty. They don't want help from oversea countries.
All river & stream are dirty with death of human & animal, even small boat hard to forward due to dead bodies are block on the way.

Actually we need help. Pls pray for them and for this goverment to change their mind.

Thank for yr concern for us. Pls kindly keep in pray.

B.rgds,
Toh Tore

Kommentar
Fra : iah

Dato : 12-05-08 07:57

jeg tror ikke det ville hjælpe meget at begynde at føre krig dernede, det ville da kun gøre de stakkels menneskers elendighed større, generalerne skal jo nok under alle omstændigheder hytte deres egen skind.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-05-08 10:49

Så skulle man også gøre det i Zimbabwe og Nordkorea.

Det går nu bedre time for time med at få nødhjælp ind da regeringen tilsyneladende har lukket helt op, det kniber så nu med logistikken da jernbaner og veje er ødelagt.

Accepteret svar
Fra : WinXPeter

Modtaget 50 point
Dato : 12-05-08 12:11

At gribe ind millitært er nok en tand for tidligt og desuden er verdenssamfundet jo slet ikke klar til det.

Ikke fordi jeg tror at den Burmesiske hær er særlig tro mod styret, så det ville nok blive en hurtig affære.

Men skal vi til at rette op på alt det lort der foregår i verden, så kræver det et helt andet samarbejde og offervilje i den frie verden.

Det kan ikke være meningen at det så igen skal være amerikanere og britere der skulle holde for i den svære del, mens alle de andre store lande (Tyskland, Frankrig m.m) skulle gå og hygge sig med nødhjælp bag frontlinien.

Det ses jo tydeligt hvilket ramaskrig der rejser sig når en dansk soldat dør i Afghanistan, med krav om øjebliklig hjemsendelse o.s.v.
Det til trods for at soldaterne er der frivilligt og de gør et enormt stort og vigtigt stykke arbejde.

Det første skridt til en bedre verden, er erkendelsen af at det ikke er gratis at rette op på den.
Det om det så skal gøres økonomisk, politisk eller militært
Men i det lange løb, så vil det nok være billigere at slå ned nu rundt omkring, mens vi har forspringet til at kunne gøre det.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-05-08 14:37

Der mange steder hvor der burde gribes ind.
Men der et meget stort dilemma på verdensplan. Og det er handel og beskyttelse af den private indtægt og handel med disse satans landes regering/økonomimagt.

Hvor kommer mon alt det militære skrammel fra.........................Danmark måske.
Ja man skulle ikke tro at lille Danmark med den løftede pegefinger også er med i våbenhandel.
Meeeeeeeeeeeeen, det er jeg ikke så sikker på, at vi ikke er.

Godkendelse af svar
Fra : tararam

Dato : 12-06-08 09:59

Tak for svaret WinXPeter.