/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
java i notepad 2.0
Fra : 234
Vist : 475 gange
100 point
Dato : 12-05-08 00:34

Hej!
Jeg har lige skrevet en java kode i notepad 2.0 men , hvordan får man programmet til at kører?

Er de nogle som kan hjælpe mig med mit problem?

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 12-05-08 01:01

Det tog mig 14 dage at lave mit første program i java.
At skrive programmet er en ting. At få det kompilet er en anden ting.

Du er nødt til at se lidt på en tutorial..

Ellers prøv at se lidt her. Han bruger godt nok Eclipse, men det er jo ligemeget.

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 12-05-08 01:06

Her er faktisk en der bruger notepad.
Han gør det også ret nemt..

Gid der havde været youtube dengang jeg skulle lære det

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 12-05-08 01:06
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-05-08 03:12

En ting er at kompilere og køre et JAVA program:

1.) Kompilér mit_program.java -> mit_program.class ..med javac.exe
2.) Kør mit_program.class ..med java.exe

..noget andet at kompilere en JAVA applet og kører denne i en browser.

(En JAVA applet er som bekendt JAVA kode beregnet for afvikling på nettet.)

For at indsætte den kompilerede JAVA applet i et (X-)HTML dokument kan man bruge (X-)HTML markøren: <applet> ... </applet>

Eks.
Kode
<applet code="mit_program.class" codebase="/" height="180" width="180">
<param name="min_parameter" value="start" />
</applet>

Markøren <applet> .. </applet> er dog ikke 'standard' (X-)HTML. Derfor anbefales det at bruge <object> .. </object> makøren i stedet. Desværre er denne ikke ordentligt implementeret i alle browsere, hvilket gør det hele en smule bøvlet. Selv benytter jeg denne konstruktion til indsættelse af JAVA applets på websider:

Eks.
Kode
<!--[if !IE]>-->
<object classid="java:mit_program.class" type="application/x-java-applet" height="180" width="180" >
<param name="codebase" value="/" />
<param name="min_parameter" value="start" />
<!--<![endif]-->
<object classid="clsid:8AD9C840-044E-11D1-B3E9-00805F499D93" width="180" height="180">
<param name="code" value="mit_program.class" />
<param name="codebase" value="/" />
<param name="min_parameter" value="/start" />
</object>
<!--[if !IE]>-->
</object>
<!--<![endif]-->

I ovenstående eksempler kan du se hvorledes man giver sin applet inputparametre, såfremt programmet/applet'en er skrevet til dette!

Du kan også se (..eller rettere HØRE) en sådan applet køre på min egen; 404 fejl side:

http://www.cssboxing.com/DETTE ER EN FEJLHENVISNING !!!

Selve JAVA kildekoden er implementeret således:
Kode
import java.applet.*;

public class loop_lyd extends java.applet.Applet {

private AudioClip lyd;

public void init()
{
lyd=getAudioClip(getCodeBase(),getParameter("sound"));
}

public void start()
{
lyd.loop();
}

public void stop()
{
lyd.stop();
}

Håber ovenstående gi'r mening og har hjulpet dig på vej?

Happy coding...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 234

Dato : 12-05-08 17:16

Skal jeg ha et plugin for at kører java i notepad++

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 12-05-08 21:08

JAVA ka' skrives ..men ik' "køres" i Notepad (noterpad.exe)

Koden ka' KUN køres i java.exe (DOS eller Windows Command vindue som nås med; Start-<->Kør...-> Skriv; CMD ...osv.) ...eller i en IDE (= Integrated Development Inviroment) ..som f.eks. Eclipse ??? el. BlueJ (= http://www.bluej.org/ )

..ELLER; i en internetbrowser med et JAVA plug-in (= JVM : JAVA Virtual Machine).

Ps. En applet kKræver som sagt, at koden er skrevet og kompileret dertil (= include af java.applet.*; biblioteket i JAVA kildekoden !!!)

Et plug-in med JVM til din browser ka' hentes hér: http://www.java.com/en/

..eller med lidt omhu hér: http://www.sun.com/

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : 234

Dato : 12-05-08 21:49

Tak for svaret molokyle.