/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
CSS og text fra en .css -fil
Fra : thehidden
Vist : 441 gange
100 point
Dato : 03-03-03 14:45

Hej!

Jeg har et problem med mit css kode... Hver gang jeg har sat en kode op for noget tekst (f.eks <p></p>) i en .css -fil og så bruger det på min html-side kommer der et "<br>" automatisk og usynligt?!?

her er et eksempel på min kode:

...

p      {

font: bold 12px andele, trebuchet, verdana, arial, sans-serif

text-decoration: none;

color: #006600

      }

...

og så noget tekst fra .html-filen:
...
<table border="0" cellspacing="1" bgcolor="#000000">
   <tr bgcolor="#FFFFFF">
      <td><p>Welcome!</p></td>
   </tr>
</table>
...

og her et hvordan det ser ud:

+----------+
| Welcome! |
| |
+----------+

i stedet for bare:

+----------+
| Welcome! |
+----------+

Er der nogen der har en ide om hvorfor browser gør dette, eller er det min kode der går galt??

P.S. Jeg vil helst bede om et relevant svar og ikke et "du kan bare se her "www.html.dk"", tak.

Kommentar
Fra : thehidden

Dato : 03-03-03 14:49

P.S. jeg ved godt at jeg mangler nogle ; efter sans-serif og color: #006600

Accepteret svar
Fra : McOle

Modtaget 100 point
Dato : 04-03-03 09:19

Hej thehidden.
Det har intet med dit .css at gøre. Det er <P>...</p> tags der laver et linieskift.
Prøv i stedet: <span>Welcome</span>
og sæt så span { ...
i dit stylesheet

Hilsen Olé

Kommentar
Fra : thehidden

Dato : 04-03-03 12:13

Tak McOle... Det virkede... Er der også nogen der svare mig på hvad jeg så skal kalde mine h[n] (n=nummer fx h1 eller h3), for de tricker på samme måde?? Tak

Kommentar
Fra : McOle

Dato : 04-03-03 12:34

Du kan f.eks kalde dem:
<span class="h1"> <span class="h2"> o.s.v.

dit stylesheet:
.h1   {
   margin-top:12.0pt;
   margin-right:0cm;
   margin-bottom:3.0pt;
   margin-left:0cm;
   text-align:center;
   font-size:16.0pt;
   }
.h2 { .....

Hilsen Olé

Kommentar
Fra : McOle

Dato : 04-03-03 12:35

Glemte lige at sige, at du skal huske på, at <span> ikke laver linieskift
Olé

Godkendelse af svar
Fra : thehidden

Dato : 04-03-03 20:17

Tak for svaret McOle.

Kommentar
Fra : thehidden

Dato : 04-03-03 20:19

P.s. når ja, jeg kan jo bare brug class'er... men ellers tak skal du have