/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Skifte "startersnor" i Ginge
Fra : pirt03
Vist : 3645 gange
200 point
Dato : 10-05-08 17:55

Har købt en brugt plæneklipper:

Ginge Economy B46 Med Briggs & Stratton motor model 120410.

Startersnoren sprang og jeg mangler en manual så jeg kan se hvordan den skiftes.

Har været inde på B&S hjemmeside uden held.

Nogen der kan finde en manual??

Accepteret svar
Fra : sverola

Modtaget 210 point
Dato : 10-05-08 18:26

http://faqs.custhelp.com/cgi-bin/faqs.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=3689

Her er en link som måske kan hjælpe dig til at få gang i klipperen igen før græsset må skårlægges

Kommentar
Fra : vesterbo

Dato : 10-05-08 19:51

du kan også få det på andre sprog

http://www.briggsandstratton.com/corp/region/

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-05-08 23:40

Skru skjoldet af tag den gamle snor ud af spolehjulet Der sidder en knude for enden som kan ses inde i skjoldet Tag ikke selve spolehjulet af da der sidder en feder der er svær at rode med for en uøvet Sæt en ny afmålt snor ind gennem trækhullet og styr den ind i hullet på spolehjulet Lav en lykke inde i skjoldet og drej snoren så mange gange rundt at federen bliver så spændt at den kan spole hele snoren op hjælp lykken med at sno sig rigtigt så den ikke får lavet en knude og slip afprøv om federen er spændt nok ellers en lykke inde i skjoldet og et par omgange mere så samles det hele igen

Godkendelse af svar
Fra : pirt03

Dato : 15-06-08 10:28

Tak for svaret sverola. Det endte nu med at jeg kørte dyret på værksted - men tak alligevel.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 15-06-08 20:23

Selvtak...............Jaaee det kan indimellem være lidt krøllet at skifte sådan en snor ...
mvh R