/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
siden "bølge ruller" ?
Fra : Poul78
Vist : 540 gange
35 point
Dato : 10-05-08 16:09

Kære Kandu.dk - Ved brug af musen bølger siden ved rulninger med musen. Hvad skyldes det? mvh. Poul78

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-05-08 16:15

Er det på internettet eller også når du ruller i mapper på computeren ?

Kommentar
Fra : Poul78

Dato : 10-05-08 16:39

Kære o.v.n. - Nej det bølger ikke ved mapperne, kun ved internettet. f.eks på nrk borettslagets nyhedsformidling bølger internettet ved rul med musen af fotografier med nyheds underskrifter - Jeg har prøvet slå det efter på google. Der bliver bl.a. foreslået, hvad jeg så har gjort, at deaktivere under fanen avanceret -internetindstillinger "jævn rulning" ( jeg formoder at det er at fjerne fluebenet) endvidere - det er en artikkel af microsoft - hardware acceleration to level 5 under HKEY_LOCAL_MACHINE \ SYSTEM\CURRENTCONTROL\CONTROL\VIDEO - jeg kunne godt finde frem til stedet, men jeg blev uden mulighed for en indstilling. mvh. Poul78

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-05-08 16:47

Hvis det ikke er en ny computer du bruger, så kan det være grafik kortet som ikke er kraftig nok til at vise nye sider på internettet, og eller computerens RAM, der er mange steder hvor der både er billeder, flash videoer og lyd på siderne, ikke godt for ældre computere, du kan måske ændre lidt i browserens måde at vise sider på, men så skal du vente til eksperterne kommer, der kan jeg ikke hjælpe

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-05-08 17:01

Hvis det er musen der får det til at bølge, kan det være at musen er fuld!
Jeg kan ikke helt blive klar over hvad det er du mener med bølge?
Men hvis det er at siden flytter sig i store spring når du scroller på siden, så kan det tyde på at det er musdriveren der, der er indstillet til at flytte siden i for store spring/linier, for hver impuls der kommer fra scrollhjulet!

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 35 point
Dato : 11-05-08 02:16

Du har sikkert en ny og kraftig computer Severino, jeg kender det udmærket fra min gode gamle computer, sådanne overbelagte sider med mange billeder og for at gøre det værre, så er der lyd på nogle sider også det tager omkring et halv minut at indlæse siden og når jeg vil rulle ned, så ser det ud som om hele skærmen bølger, lige som når du smider en sten i en vandpyt, det er sandsynligvis computer grafikken som ikke kan følge med, TV2 nyhederne kan give nogle små bølger, på DR nyhederne er der ikke så mange effekter

Kommentar
Fra : Poul78

Dato : 02-06-08 10:33

Kære Kandu.dk - Jeg har fået løst rulningerne i bølger. Jeg genoprettede simpelthen computeren med Acronis - og afviklede spy sweeper med anti-virus. Den blokerede tusindvis af filer, fordi jeg havde sat et loobback program til usikre websteder og ZonedOut - det er 007guard.com. De blockede filer ville spy sweeper ikke give en transperant eller nærmere begrundelse eller bestemmelse for. Det syntes jeg var for robotagtigt og for dårligt. Sweeperens indgriben skete alt for ofte og til gene for enhver forskellig skanning, så jeg måtte begynde helt forfra med at gå mine redskaber igennem men dennne gang med Avast. Og der går sådan forhold som usike websteder og zonedout helt fint, jeg kan vælge fra spybot search & destroy, hvad jeg ønsker at sætte i "karantæne"- Det ændre godt nok på de forskellige skannneres skanning. Men "arbejdet" gennemføres - det er interessant at følge med i ændringerne. Jeg bruger sunbelt personel firewall, sunbelt counterspy og comodo BOClean. Super anti-spyware, TrojanHunter, Superfile recover, Super adblocker og spywareblaster, secunia og spywareguard. Jeg er ganske tilfreds med den "overordnede" Avast. Den sætter også rensefiler ind (debugs). Også som jeg glemte at fortælle i NormanMalwarescanner. Nej det er interessant, men det gik ikke med spy sweeper med antivirus, den var for doktrinær. med venlig hilsen Polu78 - PS.: Og tak til jer alle i Kandu -teeamet. - ( Ja, jeg er blevet glad for spybot, englænderen)

Godkendelse af svar
Fra : Poul78

Dato : 15-07-08 13:47

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-07-08 22:12

Selv tak