/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Plækparton
Fra : Runeldo
Vist : 393 gange
50 point
Dato : 03-03-03 14:27

Jeg har en HP deskjet 600, som jeg lige har puttet en ny blækpatron i, men da jeg havde installeret den nye patron, blev skriften bare dårligere og dårligere. Hvad skal der gøres, skal printeren evt. renses, og hvordan gør man det? Printeren har stået ubenyttet et stykke tid, før jeg købte en ny parton til skidtet!

Kommentar
Fra : sjagget2003

Dato : 03-03-03 15:50

Det er sikkert en rensning der er påkrævet, HP deskjet 600 bruger patroner hvor printerhovedet sidder i selve patronen, det kan dog være patronen du har købt som ikke har været opbevaret korrekt, men prøv at rense printeren der hvor patronen holder standby, altså helt til venstre i din printer, brug en vatpind og destileret eller kogt vand, du kan også prøve at rense selve dyssen på patronen, men vær meget forsigtig! Hvis ikke dette hjælper, vil jeg anbefale at du går ned og får byttet din patron....

Kommentar
Fra : Runeldo

Dato : 03-03-03 23:24

ok lyder som et meget godt råd, men hvor er det præcist jeg skal rense? du siger til venstre, h´men hvilke komponenter?

Accepteret svar
Fra : sjagget2003

Modtaget 50 point
Dato : 04-03-03 03:23

Når du åbner låget og lader slæden køre i midterposition, kan du se nogle små gummilister samt et lille firkantet hul, du vil sikkert kunne se at det er sølet til med farve, det er der du skal rense...efter det skal du lade dit software til printeren køre en rensning, hvis det ikke hjælper er der noget galt med din patron....

Godkendelse af svar
Fra : Runeldo

Dato : 07-03-03 10:35

Tak for svaret sjagget2003.