/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
film fra bærbar til TV
Fra : timeglas
Vist : 1451 gange
300 point
Dato : 10-05-08 11:59

Hej

Hvordan kan man se en film fra bærbar til TV, altså bruge bærbar som dvd-afspiller? Skal man installere et program på pc for at kunne få forbindelse? og hvilket kabel skal der bruges?

mvh timeglas

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-05-08 12:23

Kabel fra den bærbare til TV....

HVILKET kommer lidt an på de muligheder du har på TV.....

Andet skal der såmænd ikke til....

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 10-05-08 12:39

Og på bærbar :)

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-05-08 12:40

Nogle bærebare har en skærmudgang, andre har en CVBS udgang, og så er der dem der har begge dele.
Her kan du så vælge den løsning der svarer til det TV apperat du måtte have, og vælge et kabel der svarer til dette formål.
Der findes på nogle bærebare, en funktionstast, der tilslutter den/disse udgange, så signalet overføres. (kan også bruges i forbindelse med en TV projektor).

Den alternative og besværlige måde, hvis du har en indbygget DVD-brænder, at lagre udsendelsen på en DVD til senere afspilning.
Men de fleste vil jeg tro, har en eller anden form for udgang til extern skærm af en art!

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 10-05-08 13:15

Yes har en dvdafspiller men den har meget få formatter den kan afspille, så det er ikke nogen løsning jeg hælder til.

mvh timeglas

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 10-05-08 13:19

Kan du evt. forklare hvad et cvbs udgang er for en fætter?

mvh timeglas

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-05-08 16:13

find ud af hvilket grafik kort du har , så kan vi hjælpe dig lidt bedre.

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 10-05-08 16:31

går ud fra at skærmkort er det samme som grafik kort.

PCI-bus 0, enhed 2, funktion 0
Mobile Intel(R) 945GM Express Chipset Family

Det er en bærbar Acer Aspire 9413ZWSMI med Intel Graphics Media Accelerator 950

Er det oplysninger nok eller mangler der noget?

mvh og på forhånd tak timeglas

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-05-08 17:13

er du sikker på du ikke har et Nvidia grafikkort i kassen?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-05-08 17:20

det er ikke navnet og modellen på det fysiske kort, det du nævner er software og chipset og det fortæller os ikke hvilke stik der er på kortet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-05-08 21:34

Vi gør det "lidt" nemmere.....

HVILKE stik har du på bagsiden af komputeren.....

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 10-05-08 22:38

Hej igen

Jeg har 3 stk usb og derudover har jeg et lille gult stik med en masse huller i der står s ved og et lille blåt firkantet med huller i jeg mener det kan sættes til en anden skærm.

mvh timeglas

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-05-08 22:45

Ja det blå er til en EXTERN skærm.....

Hvad har så TVet

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-05-08 23:09

nej det blå er ikke til et eksternt TV, det er til en skærm, en ekstra skærm hvis du har to af den slags stik. Der imod er det det gule med en masse huller i du skal bruge. Spørgsmålet er så hvad du har i fjernsynet, jeg vil tro at du har et eller to scart stik indgange. Hvis ikke du har det så skal du måske over i en ledning som deler sig i tre stik hvid, gul og rød. Uanset hvad så skal du også finde ud af hvordan du får dit grafik kort til og sende billede til dit fjernsyn. hvordan du gør det ved jeg ikke, men er det et Nvidia grafikkort så er det blevet installeret sammen med din driver og så skal du bare højre klikke på dit skrivebord og vælge egenskaber > Indstillinger og gå i avanceret. Men det tager vi når du har fået den rigtigt ledning med de rigtige stik.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-05-08 08:14

Citat
nej det blå er ikke til et eksternt TV, det er til en skærm

Var det ikke det jeg skrev

Nå men det har du jo tjek på - så blander mig udenom......

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 11-05-08 09:11

Hej igen

Det vil sige at jeg skal have en ledning med scart stik i den ene ende (der er scart stik i tv) samt den gule med huller i den anden ende. Og så finder jeg ud af hvilket grafik kort jeg har.

mvh timeglas

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 300 point
Dato : 11-05-08 20:56

Hej Timeglas!
Et CVBS signal, er ofte det signal der løber i mange scart-kabler, i stedet for et RGB signal.
CVBS står for Composite Video Blanking Signal.
I modsætning af et ægte RGB signal, så er CVBS et signal der er sammensat af signalerne for R, G, B og sync-signalet, så det hele er i et og samme kabeltråd.
Disse kabler ses ofte som en treleder kabel med PHONE stil i farverne Gul, Rød og Hvid, hvor den gule bruges til CVBS og de to andre til højre og venstre lydkanal. (Det bruges ofte sammen med en scart adapter med tre phonebøsninger på bagsiden og evt. et firbenet stik til S-VHS der også benævnes som et stik for R-Y B-Y signaler.
Der er efterhånden flere forskellige slags kabler til overførsel af billedsignaler, hvor det seneste skud på stammen er de nye HD kabler.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-05-08 22:54

Citat
Var det ikke det jeg skrev

Både og begge blå stik er jo til eksterne skærme, der er jo ikke nogen intern skærm på et grafikkort , men for at det ikke skal forvirre skrev jeg at det er til en ekstra skærm.

Lydt til severino, alt hvad han skriver et korrekt, så vidt jeg ved.

Godkendelse af svar
Fra : timeglas

Dato : 13-05-08 08:50

Tak for svaret severino. Jeg prøver at gå i Zytech eller computercity og spørger om de kan hjælpe mig med et sådant kabel.

mvh timeglas