/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Sammensætning af ny PC'er
Fra : backspike
Vist : 336 gange
100 point
Dato : 03-03-03 13:58

Jeg har planer om at udskifte min gamle PC'er, men har kun begrænsede midler. Min viden er også yderst beskeden, så derfor dette råb om hjælp. Jeg har en idé om, at jeg får langt mest for pengene hos et af de "postordre"-firmaer, hvor man selv sammensætter maskinen (PRC Data, EDB Direct osv.). Desværre er jeg helt blank ift. at træffe fornuftige valg af bundkort, processor og alt det andet svære. Jeg vil derfor høre, om nogen har tid og lyst til at give bud på en ideel sammensætning (alt fra strømforsyning til lydkort), udfra disse præmisser:
- støjsvag
- driftsikker
- min søn skal kunne bruge den til spil
- må max. koste kr. 6.000,- (ekskl. skærm, mus og keyboard)

Hvilke komponenter ville I vælge? Alle forslag er velkomne.
På forhånd tak!
- Lars

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-03-03 14:16

Hej
Her har jeg købt mange løsdele,de har også samel selv systemer,men til den
pris du vil give kan det næsten ikke betale sig,du kan få en fed maskine for
de gysser.

http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=520114&ref=gate2prices

Manse9933

Accepteret svar
Fra : solgaard

Modtaget 110 point
Dato : 03-03-03 14:18

Hej Lars
for 6000. kr kan du få en rimelig stærk pc..!
ja det er billigst at bestille fra disse steder tjek www.edbpriser.dk her får du de ti billigste forhandlere når du vælger et produkt det er måske smart at bestille fra samme forhandler for at spare porto. husk også at bestille fra en hvor varene ligger på lager.
her er et bud på en pc uden skærm den er magen til min egen købt for ca 3 mdr siden og har kørt upåklageligt og er også rimelig støjsvag..!

grafikkort: Asus V8420/TD 128 MB DDR
Bundkort: Asus ATX P4s8x SIS 648/963 Chipset / LAN
Ram : Kingston 256 MB DDR RAM 2100 (PC266) du kunne måske overveje 512 eller nogen der er lidt hurtigere
Processer: Intel Pentium 4 2,0Ghz Soc 478 Northwood BOXED (incl køler)
Harddisk : IBM IDE 60GB Ultra Dma/100 7200Rpm
Kabinet : Codegen ATX Midi Tower Kabinet - ATX-6009-7

dette fik jeg leveret for 6251kr for som sagt ca 3 mdr siden og den kører perfekt både spil og programmer jeg har ikke noget at klage over i hvert fald og jeg bruger den meget..!

jeg går ud fra at du også kan bruge dit gamle cd-rom drev eller kan dette fås for næsten ingen penge.

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-03-03 14:20
Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 03-03-03 14:21

glemte lige at sige at der er onboard lyd kort od´g det er udemærket..!

Held og lykke

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 03-03-03 19:59

Måske skulle jeg tilføje at jeg bestilte det hele ved midtdata igennem edbpriser. de levere dagen efter ved bestilling inden kl.17.00
jeg sparede ca. 1000kr ved midtdata frem for prc.

Mvh

Solgaard

Godkendelse af svar
Fra : backspike

Dato : 06-03-03 22:33

Tak for svaret solgaard.