/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Altid power på USB
Fra : Fijala
Vist : 605 gange
200 point
Dato : 10-05-08 09:44

Jeg lavede lige en ny pc til fruen (hun klagede over at hun altid får den gamle)

Motherboard - Gigabyte GA-945PL-S3
CPU 2 Ghz Dua Core E2180 1 MB
4 GB Cosair Dual Channel
bla bla.

Jeg har strømskinner på samtlige mine pcer, så skærm printere m'm står uden strøm på. Men på hendes bundkort er der altid power på USB og jeg kan ikke finde en indstilling der forhindre det og først tænder for power under opstart

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 210 point
Dato : 10-05-08 09:45

Monter et PCI usb-kort, så er problemet løst.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-05-08 09:49

Hvordan kan det være at jeg viste det var det svar der ville komme

Det er mig en gåde at det ikke kan lade sig gøre at disable

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 10-05-08 09:50

Det kan ikke lade sig gøre, at desable på alle boards, på nogle gøres det med jumper, på andre er det kun muligt, at desable usb i bios, og det hjælper ingen.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-05-08 09:52

Og du mener så at jeg har købt "katten i sækken" med det morherboard lige med hensyn til USB power on

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 10-05-08 10:00

Katten i sække er vel lidt overdrevet, når et kort til ca. en hund løser opgaven.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-05-08 10:04

hvis du kan finde det til en hund så har jeg da betalt alt for meget og så er det da først "katten i sækken"

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-05-08 10:05

Jeg ved ikke om du kan bruge dette - http://www.eksperten.dk/spm/686249?Esession=94bd3da5bf7c5dc32a3f83c296ddad1d måske en mulighed.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 10-05-08 10:14
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-05-08 10:16

Okat peet49 jeg troede det var morherboardet vi talte om til den pris

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-05-08 10:17

Bentjuul jeg kan ikke se siden

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 10-05-08 10:19

Siden til eksperten virker fint her.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-05-08 10:19

Hiv stikket ud - så er der ikke strøm på mere

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-05-08 10:23

Det er mine sikkerheds indstillinger der er for skrappe på denne pc, m Vista Ultimate 64 Bit

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-05-08 10:29

Den sidste her var for at drille dig refi (med Vista)

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 10-05-08 11:30

Der findes også en strømskinne der sætter strøm når du tænder for din computer.
Der er ikke nogen forbindelse til USB. Når computeren trækker strøm, aktiver den de andre tilsluttede dele.
Den bruges meget til TV og så tænder den for satellit, video m.m.
Sådan en bruger jeg på en PC'er der har samme problem som din PC'er.
Den koster ikke mange håndøre og kan købes i supermarkeder.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-05-08 12:08

Jo og tak for det hawaii7 alt dette isenkram er jeg nok klar over findes. men når nu alt andet isenkram findes i huset på nør det og hvis jeg skal anskaffe mig en sådan må jeg ud og køre
Det jeg vil vide er jo om det er muligt at slå USB fra i Bios eller ej og svaret tyder jo så på at det kan de ikke. Så løsningen bliver nok et pci usb kort. Det ligger nok et i en skuffe et sted her i huset, eller sidder et i en pc der ikke bliver brugt. Der er jo nok af grej.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-05-08 12:14

Det er som at have et BENZIN-lager men en dieselbil holdende for døren

PS... MIN vista virker skam udmærket - endnu

Problemerne er de ANDRE programmer....

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 10-05-08 12:44

Du må da kunne disable det med en jumper på motherboardet. Læs brugsanvisningen.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-05-08 15:32

Nej helt korrekt. Der er ingen jumper og ingen mulighed for at disable det i bios

Har nu installeret en 4 porte usb i en slot så nu fungerer det.
Hold kæft hvor man stædig

Godkendelse af svar
Fra : Fijala

Dato : 10-05-08 15:36

Tak for svaret peet49.

selvom det var det svar jeg regnede med kom skal du jo have pointene alligevel.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 11-05-08 08:53

Selv tak - det var det eneste, jeg kunne give, jeg har samme problem på mange af de boards, vi anvender. God pinse til alle.