/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Nøgle til Vista installation!
Fra : axelbjarne
Vist : 748 gange
100 point
Dato : 09-05-08 01:38

Når der købes en computer med Vista installeret fra enten Dell eller HP, er der ingen synlig nøgle! Eller er der? Jeg var ude og hjælpe en bekendt med at brænde 2 DVD'er af systemet til senere brug, hvis evt. harddisken skal blive ødelagt. Går ud fra at nøglen skal tastes ind på ny, hvis systemet skal geninstalleres.

mvh.
axelbjarne

PS. Kører ikke Vista selv, måske om et par år.....

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 09-05-08 01:40

MAK nøgle (Multiple Activation Key)

Accepteret svar
Fra : pk2dk99

Modtaget 100 point
Dato : 09-05-08 05:56

Hej med dig
du kan få nye recovery dvds men du skal ring til firma dell, hp eller andet. Det koste 200 til 300 kr per sæt.
Held og lykke
mvh
pk2dk99

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 09-05-08 06:09

Tak for svaret pk2dk99.

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 09-05-08 06:24

selv tak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-05-08 07:58

Det besvarede så IKKE dit spørgsmål....

Nøglen sidder i bunden på den bærbære og bag på den stationære.....

Dette fordi OEMversioner KUN må installeres på den maskine den kommer fra....

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 09-05-08 08:03

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-05-08 08:10

Hvori bestod det morsomme

Det er da hul i hovedet at betale for noget der er GRATIS

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 09-05-08 08:11

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-05-08 11:07

Vista fra Dell har en universal-nøgle som er indbygget i udgaven "preinstalleret"

Ps. Den kan måske også køre på andre comp. som ikke hedder Dell.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 09-05-08 13:14

http://sourceforge.net/project/downloading.php?groupname=keyfinder&filename=keyfinder.2.0.1.zip&use_mirror=osdn

hent programmet her til at finde nøglen med - har lige selv afprøvet det, og det virker upåklageligt.