/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Dreamweaver / Spørgsmål
10  basil28 320
Ændre farven på link i browser
Fra : Render
Vist : 801 gange
50 point
Dato : 08-05-08 23:02

Hej jeg bruger ”Page Properties” til at ændre farve på mine links, de ændre også farven på siden i Dreamweaver vinduet, men når siden vises i web browseren er de stadig denne rødlige standart farve. Det ændre heller ikke på farven at lave en CSS Style.
Hvordan kan farven ændres i browser vinduet

Accepteret svar
Fra : BoJohansen

Modtaget 60 point
Dato : 08-05-08 23:14

#Links a {
   font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
   font-size: 11px;
   font-weight: bold;
   color: #FFFFFF;
   text-decoration: none;
}

#Links a:hover, a:active {
   font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
   font-size: 11px;
   color: #FFFFFF;
   text-decoration: underline;
}

Sådant feks.

Kommentar
Fra : BoJohansen

Dato : 08-05-08 23:23

Eller bare definere det hele i din body

<style type="text/css">
<!--
body {
   font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;
   font-size: 12px;
   font-style: italic;
   font-weight: bold;
}

body a {
font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
font-size: 10px;
font-weight: bold;
color: #00FF00;
text-decoration: none;
}

body a:hover, a:active {
font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
font-size: 10px;
color: #0000FF;
text-decoration: underline;
}

-->
</style>

Kommentar
Fra : Render

Dato : 08-05-08 23:31

Hej Bo
Tak for svaret
Jeg er ikke sikker, men tror jeg har fundet årsagen. I ”Page Properties” står der anført en farve for besøgte link, det er en standart farve, hvis man ikke ændre den, og da jeg har afprøvet mit link så får det vel den farve som står angivet i besøgte link, og står med den farve uanset hvad jeg ændre den til i andre felter, er det ikke rigtigt?

Jeg prøver lige de to måder som du har forklare tak for det.

Kommentar
Fra : BoJohansen

Dato : 08-05-08 23:40

Jo, når først et link er besøgt, så overstyre besøgt farven den normale farve.
Et lille tips med css, hvis du definere en ting som kan have flere værdier, så definere du ikke kun en eller to af dem, så definere du alle.

Tryk også gerne Ctrl+Shift+opdater når du viser din side i browseren efter ændringer, så er du sikker på at du ikke bare ser en cached side!

Kommentar
Fra : Render

Dato : 08-05-08 23:45

Hej Bo
Endnu engang tak, super svar. Jeg har prøvet dine forslag også det sidste med Ctrl+Shift+opdater og alt virker perfekt. Jeg er gammel FrontPage bruger derfor skal jeg lige vænne mig til Dreamweaver 8 . Det virker meget lovende sammenlignet med FrontPage

Kommentar
Fra : BoJohansen

Dato : 08-05-08 23:50

He he, FP ja............
Been there, done that never again *LOL*

Godkendelse af svar
Fra : Render

Dato : 21-07-08 00:03

Tak for svaret BoJohansen.

Kommentar
Fra : Render

Dato : 31-01-09 23:23

Hvordan lukker man tråden her, jeg har godkendt svaret