/ Forside/ Interesser / Dyr / Heste / Spørgsmål
10  jannie73 328
hvorn blir jeg klar til stævne
Fra : majsepige
Vist : 962 gange
50 point
Dato : 08-05-08 20:21

jeg vil gerne starte et distrekt stævne i diskrekt 1 for første gang

jeg har hverken rytter mærker rytter licens eller noget som helst. det eneste jeg har er hesten mig selv og stævne tøj. JEG er heller ikke medlem af den klub hvor jeg ridder, da jeg ikke helt ved om det kun er hesten der skal være medlem eller om det er selve rytteren der rider stævnet der skal være medlem ???

hvad skal jeg for at kunne starte det her stævne ???

og hvordan får jeg gjort det ????

det er vigtigt at det er en der ved hvad han/hun snakker om, da jeg står lidt med det selv og derfor spørger her inde ?????

håber i kan hjælpe mig

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 08-05-08 20:40

Jeg fornemmer virkelig, at du føler dig meget alene, du rider dog i en klub, uden at være medlem. Er der ikke nogen der, du kan spørge til råds?

Prøv at se her, måske kan du bruge den info herfra
Citat
Dressur programer
Spring højder
Spring metoder
Stævne forklaringer og lidt regler
Huskeliste ved stævne start
Sværhedsgrader
Udklasnings regler 2008

læs mere her http://www.123hjemmeside.dk/holmensponyklub/11563966

Mange hilsner fra HelleBirgitte

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 08-05-08 21:00

har du ikke startet klubstævner før
hvis ikke du har det - ville jeg nok prøve det først. Det kræver så normalt at man er medlem af klubben.
Til distriksstævner skal du være medlem af en klub der er medlem af Dansk Rideforbund og have en rytterlicens og hesten skal have et gyldigt id-bevis! !!!
Men kik på Dansk Rideforbunds hjemmeside
http://www.rideforbund.dk/DRF/konkurrence/Reglementer

Kommentar
Fra : majsepige

Dato : 09-05-08 11:47

jeg skal prøve at starte et rideskole stævne et par uger før distrekt stævnet

jeg har ikke nogen rytter licens ???

jeg er næsten meldt ind i klubben hvor jeg rider

hvordan får jeg hurtigst muligt rytter licens ???? og kan jeg godt få det selvom det ikke er min egen hest ???

ejern til hesten jeg har part på starter selv tit sådan nogle stævner, så den burde ha et gyldigt id-bevis

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 09-05-08 23:36

du kan søge på denne blanket:

http://www.rideforbund.dk/drffiles/synkron-library/forbund/blanketter/rytterlicens/Rytterlicens2008.pdf

der står også lidt om betingelserne

Accepteret svar
Fra : vonmissy

Modtaget 50 point
Dato : 04-06-08 18:08

du skal gennemgå ridemærke 1 og 2 for at få rytter licens ( dette foregår på din rideskole - du kan dog risikere at komme til at køre lidt efter licensen.. alt efter hvor hurtigt det skal gå)

Men vil sige så meget at de er ikke svære at ta´ held og lykke med det hele

Godkendelse af svar
Fra : majsepige

Dato : 06-06-08 22:11

Tak for svaret vonmissy.

" Endelig " nogle der kunne svare " ordenligt " på mit svar

Kommentar
Fra : marleneb

Dato : 05-10-08 14:26

hejsa

er der nogen som vil prøve at forklare mig lidt omkring hvordan ridestævner foregår.

hvad betyder forkortelserne LC LD osv osv hvad er sværets og hvad er lettest.

Hvis man er 11 og har redet siden man var lille hvad er så den mest almindelige kategori at stille op i.

Håber at i kan hjælpe mig lidt her er nemlig på bar bund

Kommentar
Fra : marleneb

Dato : 08-10-08 12:32

hvor kan jeg læse svaret