/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Hjælp kloge hoveder
Fra : Curtis66
Vist : 1301 gange
300 point
Dato : 08-05-08 16:29

Jeg købte en pc for et lille års tid siden hos el-giganten der var åbenbart 3 mdr. Norton med...efter de 3 mdr anmodede de om fornyelse af abonnement...jeg tænkte ok jeg snupper sgu et 2 års abbonement, så er jeg fri for mere bøvl...well min pc går så ned & min kære datter for den opstartet igen...fint nok
men men så starter Norton med at skrive at jeg kun har 30 dage før jeg er ubeskyttet....& nu har jeg kun 4 dage igen...jeg har desværre slettet kvittering for de 2 år & jeg kan sku ikke finde et tlf.nr til dem for at klage min nød...Hva fanden gør jeg!!!
på forhånd tak...JC

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-05-08 16:51

Du kan jo forsøge at klage din nød til firmaet (Symantec)....

Muligt de kan hjælpe dig enten via dit kontonummer, navn eller adresse..... Et eller andet må du jo have opgivet....

Ellers er der jo kun at sige - passer du ikke bedre på er det jo selvforskyldt - brugsen "dækker" garanteret heller ikke den flaske whisky du "tabte" på vejen hjem i forrige uge....

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 08-05-08 16:52
Kommentar
Fra : valde.

Dato : 08-05-08 17:03
Kommentar
Fra : Curtis66

Dato : 08-05-08 17:12

Jo tak Refi, men hvodan for man fat i dem(symanteck)----& tak wibbi men de beder mig om de 4 cifre i kundekort & da jeg lige har skiftet kort fra BG til danske bank....øvv det sutter

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-05-08 17:15

Ja - du er havnet i en svikmølle.....

Har du INGEN beviser er sagen desværre TABT

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-05-08 17:17

PS...

Dit kontoudtog fra købet må du da stadig have eller have adgang til

Kommentar
Fra : Curtis66

Dato : 08-05-08 17:38

Tak Refi for forslag & ledt efter kontoudtog...kan ikke finde en skid...håbede på et tlf.nr til en omstilling med en human voice

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-05-08 17:42

Selv en "human voice" ville ikke hjælpe dig hvis du INTET har på betalingen.....

Så kunne alle og enhver jo bare ringe og sige de havde "smidt" nøglen væk...

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 08-05-08 17:45

Da jeg købte sikkerhed fra Norton så fik jeg en mail med alle oplysninger. Da jeg trængte at instalere Norton på nyt så kunne jeg bare se i mine mails, så der var kundenummeret.Har du ikke mail fra Symanteck så send en mail og spørg dem om de kan finde dig i arkivet.Navn eller mail adresse.
alimak

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 08-05-08 18:10

Selv om du har skiftet bank, så må du eller den gamle bank da have nogle kontoudskrifter.
wibbi

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-05-08 19:01

Eller smid Norton ud og brug den gratis AVAST.

Her kan du læse lidt om den gratis Avast antivirus beregnet for hjemmebrug (skal købes til firmaer)
http://www.pcworld.dk/download/12/1419

Klik på download her inde hos PC World, og vælg gem evt. på skrivebordet.

Men du skal så lige registrere dig (gratis) og få et nummer som du så kan bruge til flere cmputere.

Kommentar
Fra : Spyfus

Dato : 08-05-08 19:12

Maaske held i uheld, da Norton er noget forfaerdelig skidt.
Det er din chance for at faa skiftet til Avast, som dels er langt bedre end betalingsversionen af Norton og som dels er gratis.
Men foerst skal du afinstallere Norton ordentligt, idet de har specialiseret sig i at goere livet surt for dem, som vil skifte deres bras ud.
Download dette program: http://www.revouninstaller.com/
Download fra den groenne firkant til hoejre paa siden. Og lad vaere med at installere google toolbaren, hvis den spoerger om dette.
Naar du aabner programmet, saa finder du Norton. Klik paa det og klik derefter paa uninstall oeverst oppe. Brug den nederste mulighed selv om den foreslaar den midterste. paa et tidespunkt koerer programmet lidt og viser derefter et hav af filer. Scroll dem igennem og kontroller, at de indeholder ordet Norton. Slet derefter samtlige filer med dette ord. Som regel indeholder de alle ordet Norton.
Naar programmet saa er faerdigt, saa downloader du Avast herfra: http://www.avast.com/eng/programs.html
Det er den engelske version. Hvis du ikke er fortrolig med det, saa findes der ogsaa en dansk version. Du kan finde en del links til dette download herinde.
Lav en fuld skanning foerste gang. Det vil ikke forbavse mig, om den finder noget skidt, som Norton ikke fandt.

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 08-05-08 20:32

SPØRG ???__
http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=198937
Tips og Tricks fra Klumme

Alle grupper side : 0 af 0

--------------------------------------------------------------------------------
Der er ingen tips & tricks.

Kommentar
Fra : Curtis66

Dato : 09-05-08 02:15

Tak for god respons, I derude....& ja måske er det avast at jeg skal have...Dét tjekker jeg ud når min datter(som kan det der) kigger forbi i løbet af weekenden, men det pisser mig af(pardon..)at smide en tusse til et produkt jeg ikke får....det er lidt

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-05-08 09:11

Men men - hvis du beslutter dig for at udskifte Norton med Avast eller et andet antivirusprogram.

SÅ ER DET VIGTIGT at norton afinstalleres rigtigt via Nortons eget link.
http://service1.symantec.com/Support/tsgeninfo.nsf/docid/2005033108162039
og peg på det produkt du har.

Kommentar
Fra : Spyfus

Dato : 09-05-08 11:47

>Eyvind.
Det er rigtigt, at man kan bruge dit link til at afinstallere ogsaa.
Grunden til at jeg foreslog RevoUnstaller var bl.a. at man ikke behoever at soege efter produktet.
Og dels ogsaa fordi programmet er ganske effektiv til at fjerne gamle Java-versioner og gamle Adobe Flashplayers, foer man installerer de nye versioner.
Jeg har erfaret, at windows eget tilfoej/fjern program ikke er effektiv nok. Det kan man bl.a. erfare, hvis man bruger Secunia PSI. Den fortaeller nemlig bl.a. at man stadig har rester af gamle Java-versioner, hvis man bruger windows afinstalleringsprogram.

Accepteret svar
Fra : Spyfus

Modtaget 300 point
Dato : 09-05-08 12:06

>Curtis66
Det skulle pisse dig mere af, at de forlanger alle disse penge for et produkt, som ikke en gang kan hamle op med de beste gratis programmer. Det er meget taet paa, hvad jeg vil kalde bondefangeri. Gad godt at vide, hvad en domstol ville sige til dette, naar stort set alle sikkerhedseksperter og testresultater siger, at der findes i hvert fald 3 gratisprogrammer, som er en hel del bedre end deres makvaerk.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-05-08 17:11

Ok - Spyfus - den vil jeg kigge lidt nærmere på en dag.

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 10-05-08 11:36

Hej Curtis

For local information in Denmark on this website:Bemærk venligst, at teknisk support og kundeservice ikke kan kontaktes på telefonnummeret nedenfor. For oplysninger om, hvordan du kommer i kontakt med disse afdelinger, venligst gå til de særlige Support- eller Kunderservice-sider på dette websted.

Symantec
Business Center Nord ApS
Lyngbyvej 20
Copenhagen DK-2100
Danmark

Tel.: +45 48 16 30 51
Fax: +45 391 581 71

Du burde have en bruger konto derinde, evt på mail adresse som opgivet ved bestilling online.

Godkendelse af svar
Fra : Curtis66

Dato : 10-05-08 16:59

Tak for svaret Spyfus.

Tak til alle formedvirken...min datter vil vist helllere på Bellevue & slikke sol med sin nye kæreste end ordne computer med gamle far...Jeg fatter det ikk...jeg tror dog først at jeg vil ringe Symantic på mandag & give dem en sviner...en tusse er ikke småpenge for en sosu.ass!!

God Pinse JC