/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
dyreryg spgs.2
Fra : 1133
Vist : 2508 gange
300 point
Dato : 06-05-08 16:15

hvor meget skal stegetermoter være ca. på den må ikke være rød indeni
skal siges jeg har aldrig prøvet det før, den skulle jo helst være god så naboer ikke beder mig om at flytte fra gaden, alt det med opskrifter og tilbehør mener jeg at have tjek på

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 06-05-08 16:31

Man bruger ikke et stegetermometer til en dyreryg. Det er til oksekød man bruger et stegetermometer.
En dyreryg kan du brune for i ovnen på 250 grader i ca. 5 minutter og derefter ca. 45 minutter på 170 grader. Ligesom med andre stege kan du tage folie eller et viskestykke omkring når du tager den ud og lad den hvile.
Lav så en god vildtsovs til og så er jeg misundelig på dine naboer som skal med til spisning.
Så skulle du kunne undgå at dine naboer flytter.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-05-08 16:52

Sorry... Hvad er det dog for en gang bavl

Citat
Man bruger ikke et stegetermometer til en dyreryg. Det er til oksekød man bruger et stegetermometer

Hvis "Man" er dig, så er det muligt at det ikke er bavl. ellers er det.-

http://www.netkogebogen.dk/stegetemp.htm bare som eksempel....

Accepteret svar
Fra : Klumme

Modtaget 300 point
Dato : 06-05-08 17:18

Ovn: Stegning http://www.erikoest.dk/opskr/term.htm

Kødart Kødtermometer
kødets indvendige temperatur Ovntemperatur Omtrentlig stegetid pr. kg kød
Flæsk, fersk 85° C 175° C ca. 2 timer
Får og lammekød 82° C 160° C - 175° C 1,5-2 timer
Kalvekød 77° C 175° C ca. 1,5 time
Oksekød 77° C 160° C - 175° C 1,5-2 timer
Vildt (ren, elg, rådyr) 77° C 160° C - 175° C ca. 2 timer
Roastbeef 60° C - 71° C 175° C - 200° C 1,5-2 timer
Ridset skinke 77° C 125° C høj skinke med ben 70-80 minutter (indpakket i folie 60-70 minutter)
Ridset skinke, indpakket i folie 77° C 150° C - 175° C lav skinke med ben eller benfri 50-60 minutter indpakket i folie

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 06-05-08 17:53
Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-05-08 20:01

Klummes angivelser er fine.
Blot skal man huske på at stegetemperatur og tid afhænger af ovntype og hvor tykt kødstykket er.
Stykker med ben kræver generelt også længere tid.
Man bruger termometer for at finde ud af hvornår det lige præcis har fået nok.

Den med at tro på en bestemt tid en for amatørnisser.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-05-08 20:56

Citat
Lav så en god vildtsovs til

Husk at tilsætte lidt ribsgele og rq ost ellers smager det ikke af vildt

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-05-08 21:02

Nååå Pia...du vil lave en "Sauce Morney" hi hi...

Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 06-05-08 21:05

Eller hvad med den gode gamle regel: Prik på stegen. Den føles blød og eftergivende = Den er rød, Den føles blød, men dog med lidt spændstighed = Den er lyserød og PERFEKT. Den føles fast = Den er gennemstegt/ødelagt.
Ikke nogen hokus pokus, bare sådan kokke gør.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-05-08 21:08

Citat
Nååå Pia...du vil lave en "Sauce Morney"

NAAAAAAAAAJ Klumme.
Men i skal IKKE lærer mig at lave vildtsovs. FOR DET KAN JEG

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-05-08 21:09

Det skal også være tyttebærfløde til.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-05-08 21:14

Måske skulle jeg låne en riffel ved naboen og nedbringe bestanden af bambi'er der æder mine æbletræer lidt. Sådan en i ovnen ville jo være en god ide!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-05-08 21:14

...og vildtsovs til....ja

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-05-08 21:15

NÅ NÅ...Så trækker jeg bukserne op igen

Tyttebærfløde.... hvad er det for noget Piabavl? Tyttebær er da ok, men da ikke med fløde. Fløden kan du røre Danablue osten op i. Eller hvad mener du?? Skal der hældes piskefløde ud over hele dyreryggen lissom på cornflakes????

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-05-08 21:18

Citat
Piabavl?

Det er sq da flødeskum der er rørt tyttebær syltetøj i. Det er bare godt

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-05-08 21:20

Hvad fanden er det for et amerikanertrick.... Kan du få det stoppet, og det øjeblikkelig

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-05-08 21:21

Ajii nu må jeg have nogle nervepiller... Hvad blir det næste Pia....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-05-08 21:21

Skal der Ketchup på??

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-05-08 21:26

Citat
Kan du få det stoppet, og det øjeblikkelig

Ikke over en dørtærskel !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-05-08 21:28

Straks skal du være obsternasig...hwa

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-05-08 21:31

Citat
Straks skal du være obsternasig...hwa

Yes Yes

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-05-08 21:33

Hmmm! Gonat Så kan du obsternasere videre uden mig. BASTA

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-05-08 21:47

Citat
Hmmm! Gonat

Sov godt

Kommentar
Fra : kryds

Dato : 06-05-08 23:37

Hej - jamen hvor har i dog været? Der er da kun een måde at tilberede vildt på: WEBEREN er som skabt til det, og så vil jeg ikke nærmere ind på hvad og hvor meget der skal til af forskellige slags af smagsfremmende stoffer. Det er der jo næsten lige så mange meninger om som der er kokke!
Velbekomme!
Kryds

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 06-05-08 23:53

klumme skrev : Skal der hældes piskefløde ud over hele dyreryggen lissom på cornflakes????

hihi den var sgu god

pia jeg forstod godt i første hug hvad du mente men klumme har en fortrinlig måde at observere tingene på

chicapigen

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 07-05-08 09:36

Citat
men klumme har en fortrinlig måde at observere tingene på

Tænk det er gået op for mig for længe siden

Godkendelse af svar
Fra : 1133

Dato : 12-05-08 16:04

Tak for svaret Klumme.
den smagte godt