/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
rejse til Australien/Singapore
Fra : pspgirl
Vist : 587 gange
100 point
Dato : 06-05-08 14:58

hejsa
har en veninde der skal ud og rejse
nu har vi søgt på nettet men intet fundet
Er der en der kan hjælpe mig, hvilke søgeord jeg skal gå efter for at finde noget om , hvad der må udføres/indføres fra Australien / Singapore /Danmark omkring truede dyrearter. Jeg tænker her på konkylier, perler og andet hun evt. kan få lyst til at købe med hjem.

hilsen Pspgirl

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 110 point
Dato : 06-05-08 15:00

Hvilke varer er ulovlige at indføre i Danmark efter rejse i udlandet?

SKATs besvarelse: For en række varer gælder der særlige indførselsbestemmelser fastsat af sundhedsmæssige, sikkerhedsmæssige, veterinære, plantepatologiske eller andre grunde. Som eksempel på nogle varer, hvor der gælder særlige indførselsbestemmelser kan nævnes:

Levende dyr og animalske produkter
Planter
Lægemidler til mennesker og dyr samt narkotika, herunder visse naturlægemidler
Narkotikaprækursorer, dvs. varer, der kan anvendes til at producere narkotika
Udryddelsestruede vilde dyr og planter
Varemærkeforfalskede og piratkopierede varer
Våben.
Nogle af disse varer må ikke indføres, mens andre kun må indføres, hvis man har en særlig tilladelse.

Mere information
Du kan læse mere om indførsel af varer i pjecen Rejser inden for EU 2004 - Hvad må jeg have med... og Rejser uden for EU 2004 - Hvad må jeg have med....

Hos skattecentrene kan du få oplyst, om der gælder særlige bestemmelser for de varer, du vil indføre, og hvor du skal søge om en indførselstilladelse.

I SKATs Rejseguide finder du i øvrigt reglerne for, hvad du må have med uden at betaler afgifter.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=92018&vId=0

Kommentar
Fra : pspgirl

Dato : 06-05-08 15:04

wow du var hurtig
1000 tak lige det vi havde brug for

knus Pspgirl

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 06-05-08 15:04

Citat
Nogle af varerne må du ikke tage med pga. sundhedsmæssige, sikkerhedsmæssige, veterinære, plantesygdomsmæssige eller andre årsager. Andre varer kan du få en særlig tilladelse til at tage med.

Hos SKAT kan du få at vide, om der gælder særlige regler for de varer, du gerne vil have med, og om du eventuelt skal søge om en særlig tilladelse.

læs meget mere her
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=333167&vID=0&p0=Norge.

Godkendelse af svar
Fra : pspgirl

Dato : 06-05-08 15:05

Tak for svaret HelleBirgitte.

knus pspgirl

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 06-05-08 15:05

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 06-05-08 15:05

Mange tak