/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Svømmer karburator
Fra : Spotbot
Vist : 1200 gange
300 point
Dato : 05-05-08 17:51

Da jeg skiftede dyse i dag og ville blæse karburatoren igennem, fløj svømmeren væk.. jeg fandt den så igen, men uanset hvordan jeg prøver at sætte den på, så lukker den kun benzin igennem når bundkaret er taget af..

Altså bundkaret presser svømmeren nok op til at den lukker

Er der blevet noget væk ? jeg har svømmernålenen med en form for holder på, som jeg kan sætte på selve svømmeren. som så kan sættes op i karburatoren..

P's det er en pgo black magic 07, samme karburator som hot 50

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 05-05-08 18:19

Kan du ikke have bøjet noget, ved faldet, - det lyder jo som den går på. Du må jo prøve mulighederne, så den går fri af svømmerhuset.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 310 point
Dato : 05-05-08 18:21

Jeg tror ikke der er blevet noget væk.
Svømmeren er normalt hængslet med en rund stift som et rundt søm uden hoved.
Hvis hængselet er bøjet er det noget skidt, da svømmerhøjden er meget betydningsfuldt, derfor skal man være yderst forsigtig når man skiller svømmeren ad.
Svømmernålen er den der skal løftes af svømmeren for at standse benzinen, den har tit en indsnævring så en gaffel på svømmeren holder den i position, men den skal jo godt op i dens hul for at kunne lukke for benzinen.
Kan du ikke se om hængselet er bøjet osv. så må du tage karburatoren med hen til en knallertmekaniker, eller en der er vant til at samle.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 07-05-08 13:07

en cykel mekaniker sagde at den kunne være bøjet.. så prøvede selv at rette lidt på den, nu kan den starte og køre, men lidt anderledes når jeg kører og gir fuld gas et godt stykke tid, og så gasser ned et par sekunder og gasser fuldt op igen, er det somom den ikke tager ved med det samme, er det fordi der er lidt for meget benzin i svømmerhuset nu ? eller.. er det bare på grund af omdysning fra 50 til 58 ?

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 07-05-08 14:59

Det tyder på omdysning.

Godkendelse af svar
Fra : Spotbot

Dato : 12-05-08 15:03

Tak for svaret pallebhansen.