/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Fejl ved læsning af hjemmeside
Fra : granner01
Vist : 593 gange
100 point
Dato : 04-05-08 22:16

Når jeg læser hvisse hjemmesider, så kan siden ikke vises korrekt. Den kan ikke vise æ, ø og å og sææet i steder en lille firkant. Det er til stor gene for forståelsen af f.eks. videnskablige sider.

Har nogen et godt råd eller en løsning på problemet?

Jeg kører med XP pro

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-05-08 22:49

Ryd op med Ccleaner:
http://www.filehippo.com/download_ccleaner/

Tjek om Du har nyeste Java 1.6.0_06, og tjek om der er ældre Java under tilføj/fjern programmer, de bliver nemlig ikke overskrevet hvis man installerer nyere.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-05-08 22:55

Jeg har lige ryddet op med div. programmer og jeg har den nyeste Java.

Andre forslag?

Kommentar
Fra : ram3ramram

Dato : 04-05-08 22:57

Kun et hint__
Har DU sat dit TASTATUR til at være Dansk,
ellers kan det også give problemer, da din PC ikke KAN LÆSE DK

Citat
Jeg kører med XP pro

er den Dansk___?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-05-08 22:59

Mit tastatur er sat til dansk og XP pro er en original og på dansk.

Kommentar
Fra : ram3ramram

Dato : 04-05-08 23:00

Er det LIGE kommet__ eller ?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-05-08 23:03

Nej har været der længe

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-05-08 23:07

Websider er fløjtenhamrende ligeglade med hvilket sprog tastatur og styresystem er, de bliver vist i det/de sprog webmasteren har valgt, jeg kan sgu se (men ikke læse) russiske hjemmesider.

Comprende ??

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-05-08 23:09

Si Luffe, men hvilket program mangler jeg så? Jeg kan ikke gennemskue det.

Kommentar
Fra : ram3ramram

Dato : 04-05-08 23:11

Ellers prøv at ''gendanne'' din pc.

Kan KUN anbefale
http://www.returnilvirtualsystem.com/ gratis
+
http://www.goodsync.com/ gratis
+
http://www.google.dk/search?hl=da&q=free+disk+image&meta= mange gratis programmer.
Så har du noget at komme tilbage til.
HAR LAGT DET UNDER TIP`S og kan se
at mennesker stadig TROR PÅ DERES PC.

Kommentar
Fra : ram3ramram

Dato : 04-05-08 23:17

Citat
Websider er fløjtenhamrende ligeglade med hvilket sprog tastatur og styresystem er, de bliver vist i det/de sprog webmasteren har valgt, jeg kan sgu se (men ikke læse) russiske hjemmesider.

Comprende ??

TROR den var HENRETTET til MIG.
FUCK til RUSKI og tag lige klumme med dig.

_____________

Det siger LIDT om ? et RÅD og ikke en vejledning.
OG JO_ du kan få problemer MED DK, hvis den er på UK

Men PIS OFFFFFFF luffe /klamme

Citat
Ryd op med Ccleaner:

FÅR DET SPROGET TILBAGE_ så er du sgu DA mere tumpet

END EN INDVANDRER SNEGL_ DER HAR PARRET SIG MED EN DANSKER
OG BLIVER KALDT NOGET 4´die

STOPPER SOM VANLIGT______

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-05-08 23:18

Min kommentar var ikke rettet til Dig, granner 01

Min Firefox laver også det nummer nu og da, f.eks mappeikoner i fora, men det går hurtigt i sin mor igen.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-05-08 23:47

Det er meget irriterende, jeg læser mange sider om genetik og meget af meningen går tabt når man ikke kan gætte sig til ordene.

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 100 point
Dato : 05-05-08 00:02

I Internet Explore - gå op menuen og vælg Vis herefter går du ned og vælger Tegnsæt - prøv dig frem, men start med at vælge Unicode (UTF-8)

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-05-08 00:08

Sådan ser en tekst ud på internettet når jeg forsøger at læse den. Og min tekst er Unikode

Det har efterh?en l?e v?t kendt, at vores krops funktioner styres af vores arveanl?- ogs?aldet vores DNA eller gener. DNA'et er pakket sammen i cellekernen i form af kromosomer. I 1963 opdagede man dog, at der ogs?indes DNA inde i mitokondrierne. Det DNA, der findes i mitokondrierne, kaldes for mitokondrie DNA eller mtDNA.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-05-08 00:16

Prøv at læg et link til siden.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-05-08 00:26
Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-05-08 00:33

Jeg har ingen problemer med at læse siden med IE 7 og jeg har ingen specielle plug'ins indstalleret i IE - så der kan være opstået en fejl i din IE.

Prøv at afinstallere IE 7, rens som andre har skrevet og se om du har samme problem med IE 6 som vil fungere når den anden er afindstalleret.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 05-05-08 00:43

Linket Du har sat ind er en gang volapyk og ikke let læsning. Jeg kører også Unicode (UTF-8).

Når jeg går op i menuen og vælger vis herefter går ned og vælger Tegnsæt og

Vesteuropæisk (Windows) så bliver teksten rigtig vist.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-05-08 00:43

ØØØHHH hvad mener du med IE 7?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-05-08 00:46

Spørgsmålet er til dig bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-05-08 00:47

Det kunne jo være at du havde Internet Explore 7 indstalleret - men eller læs hvad jeg foreslår her med prøv dig frem http://kandu.dk/spg121009.aspx#1371825

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-05-08 01:02

Nu har jeg være inde på forskellige hjemmesider, og løsningen er at jeg skifter mellem tegnsæt. Det er åbenbart forskelligt hvilket tegnsæt de enkelte laver deres hjemmesider i.

Tak for hjælpen til jer alle.

Godkendelse af svar
Fra : granner01

Dato : 05-05-08 01:03

Tak for svaret bentjuul. Jeg har prøvet mig frem og vil gøre det hver gang jeg har problemer med at læse teksterne.