/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
docr dokument
Fra : timeglas
Vist : 443 gange
300 point
Dato : 04-05-08 18:49

Hej

Har modtaget et dokument fra en person som jeg ved er ok og ved at dokument er ok og forventet, men det er et docr dokument og jeg kan ikke åbne det. Hvordan kan jeg komme til at åbne det? Har ikke windows office men open office.

mvh Timeglas

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 04-05-08 19:01

Synes du skal høre din kammerat hvad det er han sender til dig, jeg har aldrig hørt om filtypen .docr, jeg har også googlet det og det blev jeg ikke klogere af. Selv om han er en du kender kan han godt ha' fået en virus som sender sig selv videre til hans kontakter, så tag det ikke for gode vare når du modtager en sådan filtype.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 04-05-08 19:14

Hvis det er .DOCX kommer de fra MS Office 2007.

Så du kan bede din bekendt, at gemme i gammel office format eller hente et hjælpeprogram hos Microsoft, der kan læse de nye formater.
Se evt. denne side: http://office.microsoft.com/da-dk/help/HA100069351030.aspx

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 300 point
Dato : 04-05-08 20:33

Office 2007 har lavet et nyt filformat som ældre versioner ikke kanb åbne. Men det er der en løsning på. Hent denne pakke så kører det hele glat

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=941b3470-3ae9-4aee-8f43-c6bb74cd1466&displaylang=da

Alternativt kan du få din bekendt til at gemme i et ældre format så kan du også åbne dem.

Godkendelse af svar
Fra : timeglas

Dato : 04-05-08 22:00

Tak for svaret Fijala. Det hjalp.