/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hjælp mig :-c
Fra : swarn
Vist : 594 gange
100 point
Dato : 02-03-03 21:09

Hvor er min hjælp???
Går i start og trykker på hjælp, men den siger at der er stavet forkert,og den kan ikke finde en fil der hedder
"HELPCTR.EXE" hvor er den henne
Hilsen swarn.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 02-03-03 21:11

kan du ikke trykke på windows tast (mellem ctrl og alt) og f1 samtidig

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 02-03-03 21:20

Til xou
Nej det hjælper ikke,så kommer der en besked om at den ikke kan finde filen.
Hilsen swarn.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 02-03-03 21:26

hej igen...
prøv at søge på den >> HELPCTR.EXE det er osse den fil der åbne hjælp på min...

Accepteret svar
Fra : Franksp

Modtaget 110 point
Dato : 02-03-03 22:48

Hej Swarn

Her er stien hvor min hjælpefil ligger:

C:\WINDOWS\PCHEALTH\HELPCTR\BINARIES\HELPCTR.EXE

M.v.h.
Franksp

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 02-03-03 23:06

Jeg kopierer lige fra et andet spørgsmål:

Mange problemer i Windows 2000/XP kan løses ved hjælp af værktøjet "System File checker" (sfc.exe). Dette lille program holder øje med dine system-filer, som oftest overskrives af programmer der eksempelvis lægger deres egne *.dll''er ind på systemet. Derfor checker dette program hvilken version du har liggende, og erstatter dem eventuelt igen.

Hvis Windows 2000/XP opfører sig underligt efter du for eksempel har installeret et nyt program, køres "System File Checker" fra kommando-prompten, ved at skrive : sfc

Når systemet genstartes scannes din maskine, og hvis det opdages at en af dine beskyttede system-filer er blevet overskrevet, finder SFC den korrekte version fra mappen %systemroot%\system32\dllcache og gendanner den.

Prøv derfor at indsætte 2000/xp cd'en og gå ind i start --> kør ---> cmd ---> skriv
sfc /scannow

Syntax'en på kommandolinjen er følgende :

sfc [/scannow] [/scanonce] [/scanboot] [/cancel] [/quiet] [/enable] [/purgecache] [/cachesize=x]

Parameter Betydning:
/scannow Scanner alle beskyttede system-filer med det samme.
/scanonce Scanner alle beskyttede system-filer en enkelt gang.
/scanboot Scanner alle beskyttede system-filer hver gang maskinen genstartes.
/cancel Annulérer alle ventende opgaver.
/quiet Genskaber alle system-filer med forkert version, uden at brugeren får besked.
/enable Tilbage til standard indstilling. Brugeren får besked når beskyttede system-filer med forkert version erstattes af programmet.
/purgecache Sletter Windows File Protection cache og scanner alle beskyttede system-filer med det samme.
/cachesize=x Sætter størrelsen af Windows File Protection cache (i MB).

administrator-rettigheder er påkrævet for at køre "System File Checker".

Kommentar
Fra : xou

Dato : 03-03-03 10:55

hvis du ikke finder den,kan den måske ligge i papirkurven på skrivebrdet.Men på xp cdrom ligger filen i
Helpctr.ex_
du kan udpakke den ved hjælp af total commander der minder om stifinder:
http://www.simtel.net/pub/dl/54757.shtml
programet kan en hel del og godt at lære at kende,men du udpakke en fil ved at markede den og tryk
alt+f9 og skriv hvor den skal udpakkes til:
C:\WINDOWS\PCHEALTH\HELPCTR\BINARIES\
hvis c er det drev windows ligger på.
ps: jeg ved ikke om det virker,men filen i pakken Helpctr.ex_ er på somme størrelse som HELPCTR.EXE
med somme navn.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 03-03-03 10:56

ps igen den pakke Helpctr.ex_
ligge i mappen I386 på windows cdrom (på min xp)

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 03-03-03 14:13

Til xou/uffe29/Franksp

Jeg glemte at fortælle at jeg kører Win.ME.Og har ikke lige skiven her
Hilsen swarn.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 03-03-03 20:43

hmm....du skule vel ikke have norton utilities

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 03-03-03 22:16

Til Uffe29
Nej det har jeg ikke,men jeg er kommet i tanke om da det skete, at det forsvant, var jeg igang med en systemgendan. der ikke blev færdig, og den forsvandt også,så den har jeg heller ikke merer.
Jeg må sikkert få fat i min skive til Win. ME. Jeg er nok en lille/stor

Hilsen swarn.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 04-03-03 18:56

Swarn

Jeg kører også Windows ME, så min kommentar ovenfor passer til dig.

Med venlig hilsen
Frank

Godkendelse af svar
Fra : swarn

Dato : 02-04-03 14:36

Tak for svaret Franksp.
Hilsen Swarn